• monn

Fertilitetsutredning syskonförsök

Sommar15 skrev 2018-09-20 07:58:02 följande:

Hur går det för er?

Vi var igår och fick provsvar etc. har bra ägg och spermier, tack vare ålder så vi är goda kandidater till ivf, men det skyddar ju inte mot missfall som ju egentligen är vårt problem. Så ska få progesteron och trombyl utskrivet och försöka själva några månader nu. Händer inget (har ju trots allt bara en äggledare numera efter senaste operationen) så ska vi kolla på ivf. Men det blir ju rätt dyrt så jag hoppas såklart vi kan hinna lyckas på egen hand... kollade med vul nu och nästa äl nu är på min dåliga sida, men den är förhoppningsvis inom en vecka så vi tänkte försöka denna månad ändå.

Vid IVF får man ju stöd av progesteron efter återföring av embryo, det kanske hjälper mot missfall? Samt att bara befruktade fina embryon återförs. Det är ju en komplicerad process att bli gravid egentligen och mycket kan gå fel. Lycka till:)
  • monn
    Sommar15 skrev 2018-11-01 14:32:05 följande:

Hej,

Hur går det för er alla? Är inne på andra cykeln nu efter mitt senaste missfall, fick förutom trombyl o crinone även ovitrelle denna månad för att se till att det blev ägglossning, så nu börjar den långa väntan mot bim. Om nån vecka är det dags att börja testa o se om det blev ngt av detta försöket. Blir minst ett sånt här försök med hormonstöd till innan vi påbörjar ivf...

Vi gjorde FET i september och jag blev gravid, vecka 12 nu! :) lycka till er!!!
Svar på tråden Fertilitetsutredning syskonförsök