FOGLOSSNING
Jag har klarat mig rätt så bra utan krämpor hela graviditeten hitills men inatt vaknade jag och skulle gå på toa. Då kände jag hur det högg och stramade i hela skötet och ljumskarna (liksom där underlivet är men i ?bakre? ljumskarna) varje gång jag tog ett steg. Tänkte inte så mycket mer på det då smärtan inte var fruktansvärd.
Senare under dagen gick jag på en promenad. Kommer hem, går på toa och när jag reser mig upp igen kan jag inte stödja på benet. Varje gång som jag försökte stå som en normal människa på ett eller två ben högg det som tusen knivar i nedre magen (väldigt långt ner, alltså), strålandes ända ner till ljumskarna och bak mot och liksom i skinkorna!? Tog ett tag innan det lugnade ner sig så att jag kunde gå till sängen, haha.. Jag kände mig helt plötsligt som 100 år!
Jag känner ännu av det, men inte lika starkt utan mer molande, och jag antar att det är foglossning? Det här är första gången jag är gravid så jag har ingen direkt erfarenhet. Jag är i vecka 32.. Finns det NÅGOT man kan göra för att lindra, hehe!?