Provera+Letrozole start augusti 2018
Hej! Jag åt min första kur letrozol nu i veckan, 1/9 till 5/9. Ska på ultraljud på måndag! Hur har det gått för dig?
Hej! Jag åt min första kur letrozol nu i veckan, 1/9 till 5/9. Ska på ultraljud på måndag! Hur har det gått för dig?
Ok, jobbigt... Fick du ingen ägglossning av letrozolen eller tog det sig inte helt enkelt?
Tack!
Ok! Vilken dag brukar du få ägglossning, eller ändrar det sig? Är första kuren för mig, så det kan vara intressant att veta!
Hur länge tänker de att ni ska testa med letrozol innan det blir annat alternativ?
Det har skilt sig väldigt mycket mellan gångerna, en gång fick jag det redan dag 12 och en annan dag 17. Ska du ta Ovitrelle också?
Jag kommer fortsätta med letrozol ett tag till, är inte i skick att genomgå IVF för barnlösheten har tyvärr tagit över hela mitt liv och lett till utmattningsdepression.
Ovitrelle är en spruta som du tar på dig själv i magen, den hjälper ägget att släppa. Letrozol hjälper endast att producera äggblåsor. Det är inte alla som behöver ha ovitrelle så förhoppningsvis slipper du den biten
Blev ingen ägglossning, eller läkaren trodde inte det skulle bli iallafall för syntes inte att det var på gång alls.. Så ska börja om med högre doser nu när mensen kommer så får vi se.. Kändes så tråkigt att det inte ens var på gång att bli ÄL :(
Vet ni om ni hade några blåsor? Jag hade 2 blåsor på 10 och 11 mm dag 12 och läkaren sa at jag inte skulle få ägglossning men på dag 16 så fick jag positivt ägglossningstest ändå :)
Håller tummarna för dig. Men kan man påbörja ny dos direkt? Man ska ju ta tabletterna i början av menscykeln.
Varit hos barnmorskan nu, hade en äggblåsa på 15mm så vi kunde börja försöka idag. Förväntad ägglossning isf till helgen/början av veckan :) Så ju är det bara att hålla tummarna!
jag fick också mens idag. börjar med letrozol på tisdag (dag 5)
Är det så att blodprov tas en vecka efter beräknad ÄL? Om du fått nån information om hur viktigt det är att det blir rätt dag. Jag ska ta blodprov på tisdag!:)
Hur går det för alla?
Själv åkte jag på nån magbacill och hade rännskita två tre dagar när jag tog pergo. Trodde det var kört typ att medicinen inte skulle hinnas ta upp av kroppen. Men igår på vul cd 11 så hade jag 2 ägg på 13mm och ett ägg på 14mm! Lättnad! Ska tillbaka och göra nytt vul på fredag och då också prata planera för att göra ivf om det inte lyckas denna cykeln.
Ja vi har två barn. Första försökte vi 1,5 år och sen utredning, fick pergotime och blev gravid direkt på första försöket. Andra barnet kom på femte försöket, men blev gravid både på 3e och 4e försöket också med mf och ma.
Deppigt idag: fick mens imorse, så misslyckat första försök med letrozol... Hade ställt in mig på det, men man blir ju otroligt besviken varje gång ändå.