Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

Graviditeten känns abstrakt och overklig fortfarande

Absolut!! Jag kände så när jag väntade tredje barnet och än mer nu när jag väntar fjärde. Tänker att det beror på att det är fullt ös hela tiden, jag är så mycket tröttare och att det helt enkelt är så att jag gjort detta flera gånger förut som överskuggar känslan som fanns när jag väntade mina två första.

• Charlieellerså

Utifrån bad de jag har omkring mig som har flera barn så verkar det ändå vara vanligare att det känns som vi känner. Jag tänker att rädslan över att man tror att man inte kommer att kunna knyta an till bebis utifrån att det känns så distantierat också bidrar till stress. Iallafall är det nog så för mig.

• Charlieellerså
    Irie skrev 2018-08-19 07:37:33 följande:

Skönt ändå att inte känslan påverkat mer än så. Här har den etsatt sig fast och övertygat mig om att något kommer gå fel. Fruktansvärt då jag har planerat snitt i övermorgon ????

Jag hade också den känslan förra gången. Att något skulle gå fel. Tänkte att tre friska barn kan jag ju inte få. Var övertygad om att hon skulle vara sjuk el att förlossningen skulle gå snett.Ut kom ändå en frisk liten tjej
  • Charlieellerså
    Irie skrev 2018-08-26 06:43:05 följande:

Nu är hon här och det känns overkligt men så självklart på samma gång

Stort grattis : ) Hur känner du nu i förhållande till när hon låg i magen? En månad kvar för mig. Varit på fler tillväxtultraljud men det känns fortfarande surrealistiskt
Svar på tråden Graviditeten känns abstrakt och overklig fortfarande