Inlägg från: Anonym (bara undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bara undrar)

Män som är ensamma - större problem hos män än kvinnor.

Anonym (anonym) skrev 2018-08-06 09:24:18 följande:
    .... 
    Samhället kan inte hjälpa ensamma att social gemenskap och närhet med mer än de insatser som finns som diverse mötesplatser och daglig verksamhet som finns.
    Vilka är dessa mötesplatser för män?
    Förutom jobbet?
  • Anonym (bara undrar)
    Anonym (Missuppfattad) skrev 2018-08-07 22:53:47 följande:

80% av alla kvinnor kräver en relation för att ha sex.

20% av männen  kräver en relation för att ha sex.

20% av kvinnorna har sex utan en relation.

80% av männen har sex utan en relation.

Resten kan man ju fundera på? Själv tillhör jag de 20% av männen :) 

Källa?
  • Anonym (bara undrar)
    pyssel skrev 2018-08-07 18:08:04 följande:
    Konstigt att det är allmänt känt då och ses på med avsky
    A vilka ? Männen eller kvinnorna?
    Hur ställer du dig då till att var o varannan kvinna vill värna om en eller flera "mellanösterpojkar"? Pinsamt. Man fattar att när ni blev avslöjade med Afrika då löste ni det på annat sätt. Då spelade inte storleken någon roll längre, utan bara det inte är vad som finns på hemmaplan.
    Hur kommer det sig att kvinnorna vill hjälpa männen men inte kvinnorna och de RIKTIGA barnen annars? 
  • Anonym (bara undrar)
    Anonym (Fakta.) skrev 2018-08-07 23:37:08 följande:
    Skulle vilja påstå att närmare 100 % av männen kan koppla av det känslomässiga och knulla medan som du säger ett fåtal kvinnor vill knulla utan känslor.
    Det är inte fakta bara för att du anser någonting.
  • Anonym (bara undrar)
    Anonym (ats) skrev 2018-08-07 23:43:40 följande:

Att ha sociala relationer handlar om egenasvar. Vissa anstränger sej inte alls och andra passar helt enkelt inte in, tough shit. Men så enkelt är det.

tja, syrran drack te med sina kompisar medans jag var tvungen att arbeta på gården, köra traktor = ensamt slakta djur = ensamt Reparera bilen så syrran och hennes tjejkompisar kunde åka och hyra film på macken = ensamt

De man hade omkring sig var oftast bra mycket äldre män / gubbar som knappt lever idag om dom ens gör det. Jämnåriga killar höll ihop med dom andra som bodde inom tätbebyggt. Så aldrig varit med i något direkt långvarigt socialt. Sedan klickar jag bättre med kvinnor än med män. 

Men visst, fiska kunde man ju göra med någon någongång.

Tror felet är idag att kvinnan bryr sig om sitt smink och handväskor och få springa ut och in som dom vill, allt annat är fel. Säger inte att dom inte ska få göra det, men hade varit kul med lite intresse från deras håll mer än ex; prada och att kränka män.
  • Anonym (bara undrar)
    pyssel skrev 2018-08-07 23:55:11 följande:
    En räcka koleriska påståenden i ett taffligt försök formulerade som frågor? Nej tack. Vill du ha svar på något du undrar över får du skriva ordentligt och utan delirium. Ditt sista pinsamma misstag kan jag dock rätta till åt dig: Jag arbetar professionellt och ideellt mot hedersrelaterat våld och förtryck. Vill du engagera dig?
    Det räcker med förtrycket och hatet jag växt upp med här, men tack!
  • Anonym (bara undrar)
    pyssel skrev 2018-08-08 16:23:16 följande:
    Människor som har fixeringar eller fastnat i cirklar råder jag definitivt att söka hjälp. Män som inte får accept för sina känslomässiga problem ens hos sina manliga vänner har oftare en än djupare ensamhet än kvinnor, vilka ofta kan prata med både nära och inte fullt så nära om det kniper. Tycker du inte är ännu viktigare att dessa män bryter barriären att söka hjälp?
    Man gör det nog lättare genom ett äventyr eller adrenalinkickar av olika slag. Men att gå till en "fröken" och sitta ner i stolen för nu ska man samtala.. Ja, det känns inte så aktuellt då, för det första, jag vill inte sitta som en pojke framför en som anser sig veta mer om mig själv än vad jag själv gör, för det andra, jag är trött på att sitta ner i en stol. För det tredje, vad spelar några ord för roll när man ändå aldrig lever livet?
  • Anonym (bara undrar)
    pyssel skrev 2018-08-08 17:14:06 följande:

Det är ju förstås ett fritt val. Det finns också samtalskontakter som är män givetvis. Du kommer inte få en psykoanalys i knäet.

Ännu värre!

Nej fick det inte i knät, utan bakom min rygg. Fick personlighetsstörning istället för ptsd, depression och grov separationsångest. Var på sen tiden väldigt ödmjuk och fortfarande idag alltid ärlig om saker som är mitt fel. Men tappat ödmjukheten idag och istället är ganska förbannad på allt och alla som har behandlat en fel, både inom sjukvård och utanför.
  • Anonym (bara undrar)
    pyssel skrev 2018-08-12 14:49:45 följande:
    Det var tråkigt att höra. Felbehandlingar inom vården är inte så ovanliga. Vi är nog många som varit med om det och en del av oss behöver söka vård på nytt ändå. Har tyvärr en diger lista med fel, t.ex

*Sondat min bebis på sjukhuset med en annan mammas utpumpade bröstmjölk

*Närstående tog livet av sig morgonen efter att en psykiatriöverläkare skulle ringt tillbaka på eftermiddagen (glömde) med bedömning om akutinläggelse

*Blivit opererad i fel skelettdel

Poängen är att felbehandlarna går vidare med sitt och den som behöver hjälp hoppas jag söker den ändå, och att det blir rätt. Även med ett naggat förtroende låter det ju som att du sökte hjälp och någon annan ställde andra diagnoser på dig. Vilken personlighetsstörning hade de förväxlats med?
    Nej ingen annan har ställt några diagnoser på mig. Förutom ännu en felaktig diagnos utav en annan läkare. Och det höll patientnämnden med om då diagnosen sattes utan några tester eller liknande på vårdcentral. Och då har jag varit på psyk några gånger och dom har inte lyckats fastställa mer än depression. De diagnoser jag beskrivit om mig själv är efter mycket insikt och studerande på egen hand inom diagnos världen. 

Att prata med en annan individ är inte lösningen då man befinner sig i "samma sandlåda" men med olika väster i. Men basen i våran existens är densamma. Hur ska "trädet" (som växt upp med god omgivning och allt varit mycket bra i det stora hela) förstå kaktusens törst och lidelse efter vatten? Dessutom har vi samma plattform och bara det gör att ingen kan säga, du är si och då är så för det finns alltid brister i kanterna på även den som påtalar den andras brister! Oavsett utbildning. Oavsett kläd och färgkod. Däremot kan dom försura ens mark med sina tabletter i syfte om att det skulle vara det ända rätta. Men det kanske inte alls är det rätta för mig eller nästa osv. kanske det är det rätta för 1 på 1000. Men de andra lösningarna accepteras inte inom ännu en till ra, samhällsplanen.
Svar på tråden Män som är ensamma - större problem hos män än kvinnor.