Så sjukt dåligt samvete för min 14åring!
Hej!
Kloka och reflekterande föräldrar jag behöver råd!
Idag beslöt vi oss för att skicka hem vår drygt 14år gamla dotter från semester hem till mina föräldrar.
Min dotters humör har blivit värre och värre och jag har försökt växla mellan att förstå att det är åldersrelaterat till att vara lyssnande och samtalat. Hon är verbalt kränkande mot sina bröder vilket jag ändå har viss tolerans mot men nu gick allt för långt. Barnen fick välja varsin semesterresa under sommaren, ett privilegium tycker jag. Sin ena brors väl var hon till 50% av resan arg, otrevlig och förstörde för både syskon och föräldrar. Den andra broderns följde hon inte ens med på och vi släppte det för att hon var så hemsk att vara med.
Nu är vi på hennes resa, hon började redan på motorvägen och bråka. Hon satt fel och skrek att vi skulle stanna bilen. Detta fortsatte till ytterligheter som att hon önskade att någon skär halsen av hennes mellanbror, till att jag var hjärndöd som bokat fel boende och att jag inte hajjade något. Vet inte hur många gånger vi sa ifrån utan någon respons. Hon ville inte stanna kvar på det här jävla stället i en vecka. Jag har dessutom berättat om vad vi kan göra, hur vi ska bo och frågat om hon har några önskemål utan att hon sagt något.
Vid middagen slänger hon besticken i maten så det skvätter på alla andra. Detta pga av att det tydligen är kallt att sitta ute...
Min man blir till slut riktigt arg och skickar in henne. Båda småbröderna gråter och till slut min man.
Jag bokar en flygresa hem till henne och ringer mina föräldrar.
Jag kände att jag var tvungen att sätta ner foten rejält nu. Hon blir värre och värre. Jag vill inte ens be henne om saker längre för de utbrott hon får.
Jag har ändå så dåligt samvete nu och mammahjärtat skriker.
Jag har talat med henne och förklarat varför det blir så här nu. Jag har lyssnat och bekräftat att jag förstår att hon är ledsen och att jag med är det men nu blir det så här.