Inlägg från: Anonym (Kvinna 30 år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna 30 år)

Rakning - vaxning - laser permanent på underlivet

Hej!

Har rakat mig där nere och stör mig på att det sticks och kliar och funderar på om det finns några bättre alt så man slipper att det kliar och sticks direkt.

• Svar på tråden Rakning - vaxning - laser permanent på underlivet
  • Anonym (Kvinna 30 år)

Tror det finns fler en jag som vill raka sig där nere av olika anledningar.

• Anonym (Kvinna 30 år)
    Anonym (ET) skrev 2018-08-04 14:57:32 följande:

Har du prövat att smörja in dig med ex. barnolja eller liknande direkt efter rakning

Nej det har jag faktiskt inte gjort. Det kanske jag skulle testa.
  • Anonym (Kvinna 30 år)
    Underbaraälskade skrev 2018-08-04 14:45:34 följande:

Jag (kvinna) rakar mig varje dag i duschen så det hinner aldrig stickas eller klia.

Skulle gärna ta bort det permanent oxå!

Känns jobbigt att raka varje dag. Sen får jag utslag också av att raka så sjukt drygt egentligen.
  • Anonym (Kvinna 30 år)
    Anonym (ET) skrev 2018-08-04 14:59:12 följande:

Det är som sagt subjektivt, vissa tycker som du andra tycker på annat sätt. TS tycker av någon anledning att det är att föredra och det ska respekteras. 

Tack snälla! ??
  • Anonym (Kvinna 30 år)
    Underbaraälskade skrev 2018-08-04 14:45:34 följande:

Jag (kvinna) rakar mig varje dag i duschen så det hinner aldrig stickas eller klia.

Skulle gärna ta bort det permanent oxå!

Känns jobbigt att raka varje dag. Sen får jag utslag också av att raka så sjukt drygt egentligen.
    Anonym (Kvinna 30 år) skrev 2018-08-04 15:03:59 följande:

Tack snälla! (hjärta)

• Anonym (Kvinna 30 år)
    Underbaraälskade skrev 2018-08-04 15:26:53 följande:

Utslag!? Du menar lite röda prickar kan jag tro!?

Se till att ha fräscha rakblad,en bra rak gel och en bra olja "after shave" efteråt.

Anl. till att du får prickar/utslag är oxå vanligt pga att du rakar sällan,huden är inte van vid det så det blir bättre med tiden,samt som vi skrev tidigare schyssta prylar förstås...

Lycka till.....

Ja men precis röda prickar mena jag förstås. Absolut ser till att ha fräscha rakblad. Sen brukar jag ha rfsu rak gel. (glad gubbe)
  • Anonym (Kvinna 30 år)
    Underbaraälskade skrev 2018-08-04 16:03:45 följande:

Ok!

Då kan jag bara säga att du får ge det lite tid så huden vänjer sig då helt enkelt,vaxa är ju ett alternativ men inget för mig då det måste växa ut innan jag kan vaxa igen och det vill jag ju inte....

Tack. Ja jag får göra det helt enkelt..
  • Anonym (Kvinna 30 år)

Ok!

Då kan jag bara säga att du får ge det lite tid så huden vänjer sig då helt enkelt,vaxa är ju ett alternativ men inget för mig då det måste växa ut innan jag kan vaxa igen och det vill jag ju inte....

• Anonym (Kvinna 30 år)

Ok!

• Anonym (Kvinna 30 år)

Ok!

• Anonym (Kvinna 30 år)

Ok!

• Anonym (Kvinna 30 år)

Ok!

• Anonym (Kvinna 30 år)
    Anonym (ET) skrev 2018-08-05 20:24:05 följande:

TS har frågor och funderingar rörande ämnet i rubriken på tråden, visa respekt såväl till TS som de som deltar seriöst i meningsutbytet.

Glöm inte att detta försiggår i Känsliga Rummet och här är det lite extra att tänka på. för den som händelsevis inte läst reglerna som kommer här ett utdrag

Känsliga Rummet/Anonyma diskussioner

Känsliga Rummet ska präglas av extra respekt för individen. Det här är platsen för tröst, råd och stöd så använd silkesvantar här. I Känsliga Rummet kan medlemmar vara anonyma, vilket är en förmån de ej bör missbruka. Anonyma övertramp bedömer vi i allmänhet hårdare. Vid en tillsägelse dras anonymfunktionen in 7 dagar och vid en varning i 1 månad. Trådar som postas i Känsliga Rummet ska ha någon form av personlig koppling. Etisk debatt kring t.ex. abort ska inte föras i Känsliga Rummet. Allmänna åsiktsdebatter hänvisas till annan plats.  Off-topic är inte tillåtet.

Allmän debatt/Känsliga Rummet

I Känsliga Rummet finns en rubrik som heter Allmän debatt. Där kan känsliga ämnen utan personlig anknytning diskuteras. Det modereras på sedvanligt vis vilket innebär att anonyma övertramp bedöms hårdare. Tillsägelse leder till att förmånen att skriva anonymt försvinner under 7 dagar och vid en varning i 1 månader.

Tack så mycket
Svar på tråden Rakning - vaxning - laser permanent på underlivet