HSOF skrev 2018-08-21 09:16:12 följande:
Saken är den att filmen består av sanningar, ingen som har lyckats påstå något annat, även om hela svenska mediakåren fick panik och tog in expert efter expert för att försöka hitta brister i filmen.
Nä detta är inget som de lär ut i skolan, utan sådant som begravts, det finns även mer hemligheter begravda i arkiven, men som Sossarna har balat med sekretess, för att det inte ska se dagens ljus. Saken är den att Sossarna alltid pratar om andras historia men sällan vill höras vis sin egen. Är ju därför denna filmen har kommit till. Helt rätt enligt mig.
De säger heller inte i filmen att Aftonbladet var en socialdemokratiskt ägd tidning i filmen, men Aftonbladet var ändå en tidning som stöttade socialdemokraterna och arbetarrörelsen under 30 och 40 talet även om de först på 50-talet blev uppköpta av LO. Aftonbladet skrev själva under sitt 170 årsjubileum att de stödde den socialdemokratiska regeringen under 30-talet även om de hade andra ägare. Och varför skulle LO och socialdemokraterna köpa en nazisttidning som inte stod för samma värderingar som de själva.
Skitsnack!
Många har påstått annat. (jag tror du antingen inte vet vad påstå betyder eller helt enkelt slarvade )
Brister finns det många av i filmen.
Jag vet inte vilka skolor du gått i men denna film visar inte några som helst fakta som inte var känd av mig tidigare. Det är nog så att du inte varit så uppmärksam i skolan.
Aftonbladet var under 30-talet ägd av Krüger och hade en liberal inriktning. Insinuationerna att S skulle ha något som helst inflytande eller koppling till Aftonbladet är totalt felaktiga.
LO tog över en liberal tidning som hade släppt sitt stöd till Nazismen och Hitler.