Inlägg från: JosHed |Visa alla inlägg
  • JosHed

Till er som försöker bli gravida, följas åt?

Hej!

Jag hänger gärna på den här tråden. Jag är 27 och min man är 25 och vi har precis börjat försöka skaffa barn. Förra månaden var första försöket h d Emma månad blir andra. BIM är på tisdag, så vi får se vad som händer! Förra månaden tyckte jag att jag hade alla tecken (skengravid) och denna månad har jag inga alls (så tänker att det inte är något). :) ska bli spännande i alla fall!

• JosHed
    Frida96 skrev 2018-08-14 00:18:47 följande:

Hej! Jag hoppar in här och hoppas kunna få svar. Jag vaknade upp på lördagsmorgon med extremt ömma bröst, tog då ett ägglossningtest som visade positivt, även dagen efter (söndag). Tog ett test idag (måndag) och då blev det neg, när kan ägglossningen ha skett? Och hur tidigt efter ägglossningen kan man ta graviditetstest?

Spännande att följas åt till plusset :)

För att ett gravtest skall visa nått behöver hcg nivåerna bli höga :) detta brukar ske vid beräknad mens. De flesta test hänvisar till att invänta när mensen skulle varit (ofta kan man inte känna symtom innan dess). Det finns vissa som har tidig detektion men de har inte lika bra procentuell upptäkt. Googla på clearblue exempelvis så får du mer info :)
  • JosHed

Skulle ni klassa detta som positivt? Vågar inte andas xD RFSU:s test, BIM+2.
  • JosHed
    AngelicaB skrev 2018-08-23 11:51:00 följande:

Hej!

Jag behöver lite råd och pepp. Vi har igen börjat försöka att bli gravida efter vårt MA förra året. Jag har bim på söndag eller måndag om jag räknat rätt och har testat men inget mer än en liten skugga på ett test. Jag har ömma bröst, haft känningar vid troskanten till och från efter äl. Om de nu har tagit sig, tror ni att jag kan få mig ett plus om jag testar på lördag eller är även de för tidigt? Berätta gärna vilken dag i er cykel som ni plussat!

Tack på förhand!

Hoppas det går bra för er :) jag plussade dagen efter beräknad mens :)
Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?