• Voyager

Killen jag dejtar "visade" penisen vid ombyte på stranden.

Eftersom jag inte känner till vilken typ av "tindrande" kontakter ni haft tidigare är det svårt att uttala sig. De jag träffat hade nog inte brytt sig men om du inte känner dig bekväm med det tycker jag du bara kan säga det rakt, ärligt och odramatiskt. Kanske blir han då själv helt ointresserad av fortsatta träffar och saken är utagerad, om det nu var för att testa ditt eventuella intresse.

• Voyager

Bra synpunkt. Min känsla är att det finns en stor pluralism idag. I min ungdom kunde jag mycket väl tänkt som TS men efter besök på Cap d?Agde, Kattholmen, Mellbystrand etc. och diverse kontakter via sociala nätverk och IRL ställde jag mig helt frågande till en sådan reaktion 2018 men något sa mig: Har du redan glömt hur det var och att det fortfarande kan finnas sådana ädla uppfattningar?

Det viktiga tycker är att man klargör vilka förväntningar man har på varandra.

• Voyager
    Anonym (Pernilla) skrev 2018-08-04 20:33:41 följande:

Därför att jag vill se olika sidor av personen.

Men inte undersidan?
  • Voyager
    Hårfagre skrev 2018-08-04 21:13:47 följande:

De flesta män har penis.

Ja, och det är t.o.m. snart 2019 och ca 3,5 MILJARDER penisar (dock inte alla på en strand nära dig i ögonhöjd men ett ansenligt antal dessutom p.g.a. att människor legat med varandra (i dd flesta fall).
  • Voyager

So what, killen kanske hade erfarenhet av andra kvinnor och tänkte: Nu är det tredje gången vi träffas. Vill hon något mer eller ska jag dumpa henne? Jag testar!

Och så blev det en mer eller mindre klantig invit, mer eller mindre på skämt eller allvar som inte möttes med gensvar och saken var klar: Hon vill inget mer, åtminstone inte nu och kanske inte på länge än. En ?trevlig? kvinna men ingen jag vill fortsätta dejta.

För egen del avtänder jag direkt om en invit inte blir besvarad, avslutar och går vidare. Livet är alldeles för kort för att slösas bort på ointresserade kvinnor och denna tråd visar ju tydligt att det finns andra som kan vara intresserade.

Jag tror vi lever i en annan tid nu där män inte står i kö längre och bara väntar. Senast i natt svarade jag min fru med samma mynt och den nya samtyckeslagen på min sida när hon ångrade sig och kom med sexiga och kroppsliga inviter och ville vänslas: Rör mig inte! Vill du att jag ska anmäla dig till polisen?!

Först då förstod hon allvaret och att jag inte alltid står till förfogande för sex även om jag är man. Jag ÄR starkt intresserad av sex, har det gärna och länge och har nog statistiskt sett haft det ovanligt mycket - men är så erbarmligt trött på att klä skott för vissa kvinnors stereotypa uppfattningar om mig som man.

Det vore därför väldigt intressant att få höra killens perspektiv på denna händelse. Är det möjligt? Eller finns det kanske en rädsla att det kanske kan vara som jag antog och att han helt tappade intresset?

• Voyager

Killens perspektiv? Han kanske bara ville bli av med sin dejt och verkar nu äntligen ha lyckats på tredje försöket?

• Voyager
    Hårfagre skrev 2018-08-05 16:06:41 följande:

Kvinnor är ute efter ens pengar, iof då ibland genom sex. Men det primära de är ute efter är alltid pengar.

Traditionellt har kvinnor dragits till men som utstrålar resurser t.ex. makt, pengar, eller varför inte "starka ljud". (Han måste ju vara helläcker att ligga med, hur kan han annars göra så mycket ljud från rockscenen som miljoner andra tjejer kan höra i hela världen. Tänk om han ville välja mig.) Men det kan också vara ett maximalt kompletterande immunförsvar som gör vissa mäns dofter mer attraktiva än andras för vissa kvinnor. Detta är oftast omedvetet men kan kanske vara den "kemi" som uppstår när man träffas.

I dagens läge när pengar blir allt mindre en bristvara tror jag andra resurstyper kan spela roll, begåvning, talang, kreativitet etc. Jag har heller aldrig varit med om att de kvinnor jag träffat varit ute efter pengar. Det har varit etablerade yrkeskvinnor som bara velat ha ömsesidig njutning - och velat se snopp kan jag väl tillägga för att koppla tillbaka till trådens ämne.
  • Voyager
    Anonym (Pernilla) skrev 2018-08-05 18:15:23 följande:

Ok, du är på dejt med någon och du bryr dig inte ens om att använda handduk när du byter om?

Skit samma, gör väl inget om hon får se kuken, är det så du tänker?

Med risk för digital halshuggning och en storm hatmeddelanden är jag benägen att hålla med men vill åter understryka att det handlar om sammanhanget.

Jag har säkert sett tusentals fittor så en met gör ingen större skillnad. Motsvarande skulle jag nog anta gällde för en tjej jag var på stranden med. Det ursäktar ju inte ett respektlöst beteende men har man väldigt olika erfarenheter och preferenser kan man säkert också tolka situationen på väldigt olika sätt.

Förslag 1. Kontakta killen och berätta hur du upplevde händelsen och fråga hur han tänker, om du är fortsatt i intresserad.

Förslag 2. Sök vidare efter någon med mer konservativa (eller varför inte "pryda") värderingar. Det finns säkert en hel del killar som är livrädda för att någon skulle se deras snopp och aldrig ens skulle våga ha string på stranden.

Lycka till!
Svar på tråden Killen jag dejtar "visade" penisen vid ombyte på stranden.