Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Han gör slut om jag blir gravid...

Alltså snälla nån du är UNG, och har massor med år på dig! Jag fattar att det är spännande med barn osv, det tycker jag med. Men passa på att ha ett eget liv nu, göra saker du vill, utvecklas inom nått område du är intresserad av osv.

Att han reagerar på det sättet är omoget ja men inte konstigt att han inte vill ha barn!

• Anonym (K)
    Anonym (R) skrev 2018-08-03 07:15:38 följande:

Visst är jag ung men man kan väl ändå ha barnlängtan och känna att man är redo? Där jag bor är det även normalt att få barn runt 22-26. Finns även många som varit tidigare än så, bla min pojkväns syster som endast var 18 (kan tycka det är lite för tidigt). Hon är gravid igen nu med andra barnet som kommer om en månad, hon är nu 20.

Okej ja då förstår jag lite mer. Det är intresssant hur det kan vara så stora skillnader vart i landet man bor kring just den här frågan (är 24 och bor i storstad).

Klart du kan ha barnlängtan trots att du är ung och det låter absolut som att ni har allt ordnat med job och boende och hela den biten och du känner dig mentalt redo. Men han gör inte det vilket inte är konstigt då ni ändå är unga. Vore han tio år äldre hade du fått helt andra reaktioner i den här tråden. Kan du inte försöka stilla din barnlängtan ett par år med att umgås med din pojkvän systers barn? :)
  • Anonym (K)
    Anonym (Mm) skrev 2018-08-03 12:04:37 följande:

Fast hon skriver ju inte att hon vill/ska ha barn nu. Bara att om hon skulle råka bli gravid igen så skulle hon inte göra abort. Det är nått som hennes sambo borde förstå och respektera också. Inte hålla på och hota med att göra slut.

Beroende på hur man uttrycker sig så tycker jag visst man kan göra det klart och tydligt att man absolut inte vill ha barn nu och om det händer så kommer man antagligen lämna för att man inte vill leva familjeliv när man är 23 år gammal. Klart och tydligt från början är definitivt bäst istället för att inte ha en aning och sen i vecka 25 ändra sig totalt och lämna sin gravida tjej som trodde de var två om detta?
  • Anonym (K)
    Anonym (R) skrev 2018-08-04 13:40:23 följande:

Absolut, men sättet han säger det på är elakt. Han får absolut säga att han inte vill ha barn NU och det är heller inget vi planerar. Han vet att jag tyckte den tidigare aborten var mycket jobbig för mig och därför har jag sagt att jag inte tänker göra det igen om jag skulle bli oplanerat gravid. (VI SKYDDAR OSS NU!) Grejen är att han är väldigt barnkär och älskar att umgås med mina brorsbarn och hans systersbarn och det känns lite som att han inte vill ha barn med just mig när han säger att han tänker lämna mig. Barn tycker väldigt mycket om honom också, han är rolig och påhittig och jag tvivlar inte på att han skulle bli en bra pappa, så känns inte riktigt som det beror på det heller. Jag vet inte, jag ska prata med honom för att ta reda mer på detta.

Jag håller helt med om att han uttrycker sig elakt och dessutom omoget, inte nödvändigt. Ja det låter som en bra idé att ta upp frågan med honom.
Svar på tråden Han gör slut om jag blir gravid...