Inlägg från: toughshit |Visa alla inlägg
  • toughshit

Han gör slut om jag blir gravid...

Att skaffa barn ska vara ett gemensamt beslut. Han verkar inte redo, och det vore fel att tvinga på honom ett föräldraskap när han tydligt säger nej. Se till att ni skyddar er ordentligt, visa att du respekterar att han inte vill ha barn just nu. Han kanske ändrar sig i framtiden. Ni är båda två unga, och har tid att vänta med barn.

Vill han ändå inte ha barn längre fram så är det kanske läge att se över om du vill leva ett barnlöst liv med honom, eller om du bör gå vidare för att leva det familjeliv som du önskar.

• toughshit
    Anonym (R) skrev 2018-08-03 07:15:38 följande:

Visst är jag ung men man kan väl ändå ha barnlängtan och känna att man är redo? Där jag bor är det även normalt att få barn runt 22-26. Finns även många som varit tidigare än så, bla min pojkväns syster som endast var 18 (kan tycka det är lite för tidigt). Hon är gravid igen nu med andra barnet som kommer om en månad, hon är nu 20.

Nu orkar jag inte gå igenom det som du har skrivit igen för att läsa om du har svarat på detta innan, men det kanske är läge för din pojkvän att överväga om han vill vara tillsammans med någon som inte vill genomgå ännu en abort? Inte för att verka hård eller så, men det är väl bästa sättet för honom att undvika att bli ofrivillig förälder. Om han stannar kvar så har han ju valt att riskera det ändå, och får då stå sitt kast. Barn är underbara, men alla vill ju inte ha egna. Ni borde prata om det, och vilka alternativ som finns.
Svar på tråden Han gör slut om jag blir gravid...