Inlägg från: Anonym (Hm 2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm 2)

Han gör slut om jag blir gravid...

brallison skrev 2018-08-02 10:23:11 följande:
    Jag tror att han är helt enkelt inte mogen för barn än (han är ju ganska ung). Men prata gärna med honom på allvar - han kanske behöver lite tid att tänka på det först innan ens ge nåt svar till dig.
    Det tror jag med
  • Anonym (Hm 2)
    Lånehajen skrev 2018-08-05 12:00:14 följande:
    Du säger att du inte heller vill ha barn just nu men läser man dina inlägg är det inte precis den bild som framträder. Du ångrar din abort djupt, har fått en väldig barnlängtan, är avundsjuk på andra som har barn och planerar att inte göra någon fler abort om du skulle bli gravid samt argumenterar för varför det skulle fungera bra för er att ha barn tillsammans även i nuläget. Det är väl lika bra att vara ärlig med dig själv och med oss att du åtminstone vill mer än du inte vill det?

Och däri ligger ju problemet också, att ni vill olika saker. Lika starkt som du inte vill genomgå en till abort kanske han känner att han inte vill bli pappa med allt vad det innebär. Jag kan tycka att han skulle kunnat uttrycka sig på ett annat sätt men i grund och botten ställer du samma typ av ultimatum då er fortsatta samvaro vid en ev. graviditet isåfall blir beroende av huruvida han är beredd att axla rollen som pappa.
    Kloka ord
Svar på tråden Han gör slut om jag blir gravid...