• linnea12533

senare fosterrörelser andra barnet

Med min dotter kände jag riktiga sparkar i v 16, medan jag denna gång inte känner någon tillstymmelse alls till fosterrörelser i samma vecka.
    Man hör ju hela tiden tvärtom att med andra barnet känner man ofta rörelserna tidigare.
    Har ett ma i bagaget och är jätteorolig. Varit i kontakt med gyn som dock inte har tid förrän en bra bit in i augusti.
    Fler som haft det likadant, att fosterrörelserna känts senare med andra barnet?

• Svar på tråden senare fosterrörelser andra barnet
  • number2

Japp. Kände rörelser senare andra grav. Kände heller inte lika tydligt eller lika mycket under hela grav, visade sig vara moderkakan i framvägg. Och troligtvis en trött bebis som fortfarande nu på utsidan mest sover:)

• linnea12533
    number2 skrev 2018-07-31 18:41:39 följande:

Japp. Kände rörelser senare andra grav. Kände heller inte lika tydligt eller lika mycket under hela grav, visade sig vara moderkakan i framvägg. Och troligtvis en trött bebis som fortfarande nu på utsidan mest sover:)

Jaså blev det en liten tröttis ;)
  • linnis83

Jag hade också samma. Kände första rörelserna i v 16 med första, men med andra dröjde det till strax efter rul tror jag. Hade moderkakan i bakvägg med första och framvägg med andra.

Svar på tråden senare fosterrörelser andra barnet