Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Vilken ras

Hönanagda12 skrev 2018-08-02 23:01:04 följande:

Vad du än väljer köp en rasren skk-reggad hund.

Du vet hur dan rasen är och vad du får.

Du vet rassjukdomar och hälsostatistik.

Du kan själv kolla upp statistik och hälsa.

Skulle det bli problem finns det jurister på skk som kan hjälpa.

Uppfödarna måste följa reglerna annars blir dom uteslutna (eller varnade beroende på)

Köper du en blandras vet du inte vad i de olika raserna som slår. Sällan något av föräldradjuren är undersökta för rassjukdomar (även blandraser kan få det)

Du vet inte om tiken haft flera kullar och om den fått vila emellan.

Cockerpoo är ingen ras utan blandras, liksom alla andra pudelblandningar.

Renrasiga utan stamtavla räknas som blandraser. Att registrera valparna kostar ca: 5-600kr./valp. Vilket gör att man kan ta flera tusenlappar mer betalt för valparna. Så att dom inte reggas pga kostnad är skitsnack.

Troligare är att någon utav hundarna inte håller måttet, inte är undersökt eller har en avelsspärr.

Läs på!!

Trots, eller vad jag ska säga, att jag själv har en blandras som är frisk som en jävla idiot, har en mage av f-ing stål och inte fattar att det är 30+ grader utomhus den här sommaren så håller jag med dig.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee
    Ignoramus skrev 2018-08-02 23:58:36 följande:
    Är bullyn verkligen så gammal då? Trodde det var ett relativt nytt påhitt

Väldigt nytt till och med. Enligt deras egen amerikanska kennelklubb kom rasen till runt 1990, kennelklubben etablerades 2004 och UKC godkände rasen 2013. 
  • Aniiee
    Anonym (Amstaff/pitbull) skrev 2018-08-03 14:45:39 följande:
    Ursäkta jag hade fel!
    Helt ok, men tänk på att vara tydlig och inte börja med att omnämna en ras för ett smeknamn. Gör först tydligt vilken ras du pratar om, sen kan du använda smeknamnet =)
Svar på tråden Vilken ras