cosinus skrev 2018-07-28 13:51:35 följande:
Ja absolut är barnet sin egen. De har också när de vuxit till sig insett att praktiskt är ganska bra, i de flesta lägen.
Rosa får de givetvis ha, och prickigt med. Rosa förekommer i alla barnens garderober, prickar i mindre mängd med det finns det med. Spets och volanger har jag sluppit efter princess-fasen.
Egen smak är bra, även om den är rosa :) jag blir dock extremt lycklig när barnen skiter i vad andra tycker och löser ett problem praktiskt. Som när dottern snor brorsans badbrallor utan att blinka för att baddräkten dagen innan gav skavsår i ljumskarna (med hjälp av sand). Sånt gillar jag, att den tidigare så princessiga ungen nu glatt badar i ett par badbyxor med 3 fotbollspelare på utan att fundera på om hon som tjej borde haft något annat på sig.
Men i denna tråd och på många andra ställen är det många som tycker att jag gör fel som gillar det prinsessiga och jag ändrar mig inte utan är trygg i min smak fast alla tycker det är fel. Altså är det jag som är mest självsäker. Du klär dig ju så som alla andra tycker är rätt.