IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
J herregud va nervöst o pirrigt! När skulle du få mens?
Dem ringde nyss från kliniken, hela 6 av 7 ägg blev befruktade och alla ser jättefina ut!!! Odling tills på lördag då det förhoppningsvis finns någon att sätta tillbaka! Blev så otroligt glad och tacksam! Tack alla för ert stöd och pepp, nu är det bara att hoppas på det bästa! <3
Nämen fy fan! Vilken sjuk mardröm!! Har ni fått någon kompensation för detta?
Låter bra att du anmäler om det blir så. Verkligen inte okej. Det är ju en kris man går igenom som det är och det blir ju knappast bättre av det som hände er. Hoppas verkligen att det är sista försöket för er nu och att det resulterar i en liten bebis!
Är det sprutor, suprefact? Tar man dem en gång om dagen? Hur länge ska du nedregleras? Jag saknade hör och häpna sprutorna när vi gjorde långa protokollet. Tyckte att man aldrig fick vila i tankarna pga nässprayen tre ggr per dag. Hade hellre tagit en spruta som vid korta protokollet. Men biverkningarna vill man ju så klart slippa...
Jag har ju eventuellt problem med tunn slemhinna (egen diagnos pga så kass utredning). Men vet någon av er om den görs tjockare på något vis vid ivf? Vad ja läst verkar d svårt att påverka tunn livmoderslemhinna :(... äter man något då så den blir ok?
Vissa säger att sen kan bli lite tjockare... Har du funderat på att testa akupunktur?
Verkligen! Ska ha mens på fredag, och vad jag förstått börjar man med sprutor på cd 2 eller 3 vid korta protokollet så det skulle ju hinnas om de har tider på rmc. Sen vet jag ju inte om jag får göra korta eller långa men hoppas på korta av någon anledning. Kanske för att man är så otålig efter all väntan och bara vill börja :P
Har ni valt vilken klinik ni vill använda ännu?
Jag har ju eventuellt problem med tunn slemhinna (egen diagnos pga så kass utredning). Men vet någon av er om den görs tjockare på något vis vid ivf? Vad ja läst verkar d svårt att påverka tunn livmoderslemhinna :(... äter man något då så den blir ok?
Det finns läkemedel som hjälper slemhinnan att bli lagom tjock. Exempelvis Lutinus som ofta ges under IVF.
Nej det kanske är rätt bra ändå... bara jag och läkaren som trodde runt 10-15 med tanke på att jag hade många blåsor. Men nu ska jag vara positiv o h verkligen hoppas på det bästa! Får vara tacksam över att de ens fick ut några!:)
Usch ja jag tyckte äggplocket var väldigt jobbigt faktiskt! Fick 2 alvedon och dricka en äcklig vätska, lokalbedövning och en infart i armen o nödfall. Var så obehagligt när hon grävde runt med nålen! Och mon ena äggstock ville gömma sig så en person var tvungen att trycka på min mage! Vill inte göra om det på ett tag...:) Vi går på GynHälsans Fertilitetsklinik i Uppsala. Den är ganska ny men ska ha bra resultat mm..Så otroligt härligt för er att ni verkar ha så många fina embryon i frysen!!:) När gör ni nästa insättning?