• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    Saner skrev 2018-08-23 12:13:57 följande:

Spännande. Hoppas ultraljudet visar bra resultat. Har du ont?

Hoppas också jättemycket på det! Det känns en del kring äggstockarna sedan några dagar tillbaka, men ingen större fara än.
  • Akira Öken
    Vildismamma skrev 2018-08-23 14:59:30 följande:

Har varit i kö sen mars.. hur länge fick ni äta innan ni fick hjälp??

Enligt vårdgarantin ska man inte behöva vänta mer än tre månader. När vi åberopade vårdgarantin fick vi hastigt en "återbudstid" några dagar senare.
  • jaktenpaflow
    Saner skrev 2018-08-23 18:54:28 följande:

Skönt du är på bättringsvägen....är du kvar på sjukhuset? Förstår du inte hunnit tänka å glädjas åt fröt i magen när de varit massa andra. Tänk när du är helt återställd så härligt de kommer va då ...ja tror ja testar sönd (2dagar innan). Då är både ja å mannen lediga från jobb å så. Vill ju ha han hemma hihi...om inte mensen kommer vill säga

Jag har fått komma hem nu men går på besök hos IVF kliniken typ varannan dag. Men idag hade jag gått ner ett kg och minskat 2 cm runt midjan Så går åt rätt håll! Visst har du ruvar förut? Kom mensen då trots Lutinus eller hur gick det för dig då?

Spännande, kommer hålla alla tummar och tår!!
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2018-08-23 10:57:50 följande:

Stimulering pågår och jag gissar att vi kommer att få besked imorgon på uljtraludet om vilken dag ägguttaget blir.

Lycka till på ultraljudet imorgon! Och skönt att du känner dig lite bättre hormonmässigt! <3
  • Akira Öken
    jaktenpaflow skrev 2018-08-23 19:23:16 följande:

Jag har fått komma hem nu men går på besök hos IVF kliniken typ varannan dag. Men idag hade jag gått ner ett kg och minskat 2 cm runt midjan Så går åt rätt håll! Visst har du ruvar förut? Kom mensen då trots Lutinus eller hur gick det för dig då?

Skönt att höra att du är hemma och att det går åt rätt håll!
  • Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-23 19:23:16 följande:

Va skönt du är hemma och kan slappa i soffan å sova i egen säng. Ja de stämmer men va en kemisk graviditet...visade gravid sen kom mens på den dagen den skulle suck. Så ont gjorde de med. Använde progesteron vaggisar då 3st varje dag. Så de gav ju symtom å sånt med. 2 cm är bra du minskat. Så snabbt. Hoppas du känner dig starkare varje dag
  • 170909
    LillaAw skrev 2018-08-21 23:47:32 följande:
    Åh fy! Det är vidrigt att vara med om :/ hur har det gått efter det där försöket? Har ni gjort några fler ivf eller vad säger läkaren om det som hände? Alla våra 7 embryon hade slutat dela sig redan dag 2 men de tittar inte på dem förrän dag 5 så de upptäckte det på samma dag vi skulle på insättning :/ kram
    De har inte gett mig något svar på vad som hände och jag har inte frågar heller. Jag har släppt den kontrollen, det går inte att påverka och jag blir inte lyckligare av att försöka ta reda på varför. 
    Innan jag blev gravid och det gick hela vägen så hade jag grävt ner mig i "varför" och blivit mer ledsen än jag blev. 
    Vi började nu igen efter att de öppnat igen och min mens kommit. Så jag har UL imorgon precis som Akira öken. 
    Hur känner du dig nu?
  • 170909
    Akira Öken skrev 2018-08-22 13:40:31 följande:
    Fy, det måste ha gjort fruktansvärt ont utan bedövning! Vilken klinik går du på nu?
    Det gjorde ont, det är den värsta smärtan jag kan komma ihåg att jag upplevt.

Jag går hos Carl von Linne i Uppsala, de är underbara
  • Kumminsilver
    Inalina skrev 2018-08-23 08:18:50 följande:
    Åh grattis!!!! Skrattande Vad härligt att vakna upp till ett plus! försök att stilla din oro och våga tro på att det ska gå! förstår att man är försiktig i sina tankar speciellt så här tidigt och med din historik, men förhoppningsvis är det ju er tur nu Hjärta
    Tack, verkligen! Skrattande Ja, får försöka göra det!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018