• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • jaktenpaflow
    Kumminsilver skrev 2018-08-09 14:04:04 följande:

Idag har jag varit på ultraljud. Har 9 äggblåsor på 14-17 mm (samt några små som hon inte räknade med). Känner mig lite besviken, fick 14 förra gången. Även läkaren tyckte att det kunde varit fler och hoppades på att de små växer till sig till äggplocket... Hur som helst, det blir ägglossningsspruta på lördag och äggplock på måndag.

Förhoppningsvis ligger det fina ägg i dem där 9 blåsorna! Fick du förändrad dos eller kör du på samma? Vad spännande med äggplock snart!:)) Hur mår du i övrigt?
  • jaktenpaflow
    Saner skrev 2018-08-09 18:18:49 följande:

Wiiiiie hade positivt på ÄL sticka igår så ringde kliniken. Blir första frys återförandet på tisd. Hoppas allt går bra.

Whohoo spännande!! Hur många hade ni i frysen?:)
  • jaktenpaflow

Ni som har ruvat hur har ni mått under ruvarperioden? Har ni känt någon skillnad när ni fått plus alternativ inte plus? #inteallsnågonsomöveranslyserarsymptomochharhumörsvängningar

• Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-09 19:25:34 följande:

Whohoo spännande!! Hur många hade ni i frysen?:)

4 st blacocyster så det känns bra. 90 procent chans att överleva upptining. Så överlever inte den första de provar så brukar de hinna tina upp en till och se. Nervös men mycket lugnare denna gången
  • Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-09 19:28:36 följande:

Ni som har ruvat hur har ni mått under ruvarperioden? Har ni känt någon skillnad när ni fått plus alternativ inte plus? #inteallsnågonsomöveranslyserarsymptomochharhumörsvängningar

Jag var inte helt återställd efter äggplock och så...så va öm redan när man satte i embryot. Och ont i brösten hade jag. Men så svårt veta vad som är vad tycker jag. Progesteron ger ju med symtom...men man känner efter hihi ...det gör man verkligen
  • Kumminsilver
    Saner skrev 2018-08-09 18:17:15 följande:
    Va spännande. Du ska se de växer till sig. Det brukar kunna växa en del mot slutet. Minns att jag inte hade så stora och vid äggplock hade de kommit mer. Lycka till?
    Får väl hoppas på det men känner mig pessimistisk Obestämd
  • Kumminsilver
    Saner skrev 2018-08-09 18:18:49 följande:

Wiiiiie hade positivt på ÄL sticka igår så ringde kliniken. Blir första frys återförandet på tisd. Hoppas allt går bra.

Oh, håller tummarna för dig!
  • Kumminsilver
    jaktenpaflow skrev 2018-08-09 19:25:06 följande:
    Förhoppningsvis ligger det fina ägg i dem där 9 blåsorna! Fick du förändrad dos eller kör du på samma? Vad spännande med äggplock snart!:)) Hur mår du i övrigt?
    Ja jag hoppas på det! Nej hon höll kvar mig på samma dos... Trodde hon skulle höja men icke. Mår bra, känner inte av något alls bortsett från att jag har massa flytningar och magen är uppblåst så pass att jag redan ser gravid ut Oskyldig Är dock lite nervös inför äggplocket. Vid mitt första äggplock blev jag sövd, det kommer jag inte bli denna gången!
  • Hontmail
    Kumminsilver skrev 2018-08-09 21:55:46 följande:

Ja jag hoppas på det! Nej hon höll kvar mig på samma dos... Trodde hon skulle höja men icke. Mår bra, känner inte av något alls bortsett från att jag har massa flytningar och magen är uppblåst så pass att jag redan ser gravid ut  Är dock lite nervös inför äggplocket. Vid mitt första äggplock blev jag sövd, det kommer jag inte bli denna gången!

Varför blev du sövd och hur gick du till väga för att bli det?
  • Kumminsilver
    Hontmail skrev 2018-08-09 22:00:17 följande:
    Varför blev du sövd och hur gick du till väga för att bli det?
    Vi gjorde ivf utomlands och det var standard att sövas för äggplock där. Alla blev det. Hade gärna blivit det nu också, så skönt att slippa oroa sig.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018