IVF sommar/höst 2018
Har varit i kö sen mars..
Har varit i kö sen mars..
Har varit i kö sen mars.. hur länge fick ni äta innan ni fick hjälp??
Enligt vårdgarantin ska man inte behöva vänta mer än tre månader. När vi åberopade vårdgarantin fick vi hastigt en "återbudstid" några dagar senare.
Har fått tid för första mötet imorgon...
Lite nervöst, någon som kan informera om vad som kommer att hända och kanske kan tipsa lite... ????
Vad spännande med första mötet! Har ni väntat länge?
Det kan säkert skilja sig lite åt mellan olika kliniker. Vi fick träffa en läkare som ställde massa frågor, som en liten "utredning". Vi fick även information om olika behandlingar och det gjordes ett vaginalt ultraljud. Tror även vi fick en behandlingsplan och ett startdatum för behandlingen. Lycka till imorgon!
Förstår att ni är laddade!
Kanske rädslan minskar när man själv har kontrollen och håller i sprutan? Men jag tyckte själv det var läskigt första gången jag tog en spruta själv. Det var ganska nyligen, trots att vi hållit på med IVF sedan 2016. Mannen har tidigare givit mig alla. Han var spruträdd i början, men är inte det längre. :) Man får tydliga instruktioner på kliniken om hur man ska hantera sprutorna.
Min erfarenhet är att man brukar starta ganska omgående efter första besöket. Hur lång tid det tar brukar bero på vart i cykeln man befinner sig.
Känner exakt samma det där med jobbet. Velar om ja ska berätta eller inte. Är aldrig borta heller.... fan va jobbigt!!
Har inte heller hängt med riktigt. Men när ska du få nästa mens? Är det första gången? Jag kommer förmodligen oxå börja nästa mens!!
Hur gick det på mötet idag?
Jag har berättat för min chef och mina två närmaste kollegor. Mest för att de inte skulle bli oroliga när jag hela tiden gick på olika läkarbesök.
Ja gärna! Kommer ligga lite efter dig iofs. Hoppas det går
Vägen! Är det korta protokollet?