• Anzil

En kvinna visade mig hur man skulle ha sex - Nu mår jag dåligt

Salmiakk skrev 2018-07-26 15:40:45 följande:

Snälla nån, är detta på riktigt?

Be hon fara åt h-e och blocka hennes nummer!

Jag har en knapptelefon och jag tror att jag inte kan blockera nummer. Jag har däremot börjat ignorera hennes texter. Hon började försöka ringa mig. Därefter tog det lång tid tills hon började skicka SMS igen. Lång tid för att vara hon och med dessa ofredade. Så jag tror hon kommer sluta snart.
    Anonym (Ella) skrev 2018-07-26 15:41:14 följande:

Blocka henne/ignorera henne, hon låter ju helt störd.

Jag har börjat ignorera henne. Hon har fortsatt att skicka dessa meddelandena. Alternativ två blir nog att byta nummer. Men jag tror att hon kommer ge upp snart.
    Anonym (Fia) skrev 2018-07-26 15:44:03 följande:

Men be människan att fara åt skogen och aldrig höra av sig mer! Hon verkar ju rubbad.

Trist att din första gång inte blev någon jättekul erfarenhet men ge inte upp. Nästa gång blir säkert bättre!

Jo, jag försökte säga i något sådant stil. I en vänlig ton skrev jag på ett ungefär att det är bäst för oss båda att vi går kanske i skilda vägar. Men hon fortsatte med sina texter, hon upprepar sig oftast i sina texter och formulerar bara om de. Oftast handlar meddelandena om att jag inte borde slutat och jag skall förstå sådant.

Det är därav jag fick för mig att skapa denna tråd för att jag kände mig så förvirrad och att jag verkligen gjorde fel. Jag tänkte för mig själv hur man exakt skall veta och förstå sig på sådant, om man skall fortsätta eller inte.

Jag har accepterat att jag är 1.61 cm. Det som jag har fått läsa många gånger över Internet och fått information ifrån annat håll, är att kvinnor oftast ha en man som är längre än de eller att de åtminstone skall vara minst 1.80 cm.

Jag är inte så bekymrad, jag har accepterat läget som sagt.

• Anzil
    Velouria skrev 2018-07-27 20:44:29 följande:
    Kan du lägga ut några av hennes meddelanden här så man får se vad hon säger till dig?

Nja, lägga ut kan jag inte göra riktigt. Jag har en gammal knapptelefon så det blir lite svårt, om inte omöjligt.

Men meddelandena består oftast något stil med att jag inte borde ha slutat och att jag har ansvaret att förstå sådant. Och att ''Vem som helst begriper sådant''. Så mycket handlar om att jag inte borde ha slutat ''Från ingenstans''. Och att jag är konstig. Hon menar att vara sådan som jag är, skall man inte vara. Det vill säga, enligt henne. ''Alldeles för snäll''.

Hon menar att jag är för ödmjuk och var en mes som slutade. Utan jag borde ha fortsatt, för det är det som är bästa. Att sluta och fråga hur det gick, är bara negativt, menar hon.

Så det är massa sådana meddelanden som handlar om att läxa upp mig. Men det  förekommer även upprepade ord som ''mes'' och andra ord, där jag känner mig då trakasserad.

Innan jag skapade denna tråd kände jag verkligen att jag gjorde fel. Jag köpte in det hon sa till mig. Därav ställde jag frågan i tråden hur man skall egentligen veta.

Men nu efter många vänliga inlägg, begriper jag mer att felet ligger inte hos mig. Däremot verkar några här kommit fram till att hon har inplanerat det här och velat trycka ner mig. Men det är ingenting jag kan uttala mig om, jag vet ingenting om i det fallet.

Jag kan inte blockera hennes nummer, så jag har istället bara ignorerat hennes SMS/och andra meddelanden ifrån Internet. Då började hon försöka nå mig per telefon ett par gånger. Efter sådant försök, har hon bett mig svara i telefonen och ''Normala personer svarar''.

Men efter min inställning av att ignorera och efter hennes försök till ringningar, verkar hon ha tonat ner sig. Det kommer inte så många som förut. Så det är på bättrings vägen. Och bättre och bättre blir det nog med tiden. Hon ger upp, skulle jag tro.

• Anzil
    Mullbär skrev 2018-07-28 16:37:51 följande:

Låter ju sjukt att hon fortsätter trakassera dig! 
    Känns ju logiskt att sluta med det man håller på med om partnern skriker i smärta. Då får dom ju förklara VAD det var som gjorde ont så man kan justera o fortsätta... I STUNDEN. Inte bara hålla på o mobba per sms långt i efterhand. Drygt! 

Sen vill jag även tillägga att jag vet inte var killar får det härifrån med att tjejer bara gillar långa killar. Det tycker jag är rent skitsnack ! Är massa andra kvaliteter som är så oändligt mkt viktigare än en persons fysiska attribut.. O det är ju inte som att du är en tvärhand hög så känn dig inte dålig pga din längd!

Åh, tack så mycket!

Så bra information du och Anonym (..) ger ut. Ni båda ger en bra information om att längden inte spelar någon roll. Man har hört så mycket saker över Internet, så man har helt enkelt accepterat läget och haft en full fokus på pluggandet och annat istället.

Javisst är det lite tokigt att hon fortsätter med ofredade. I början kände jag verkligen att det var jag som gjorde fel, och att man skall veta om sådant, om man skall fortsätta eller inte. Men efter läst så många inlägg, så förstår jag att jag inte gjorde fel genom att sluta.

Tack!

• Anzil
    Velouria skrev 2018-07-29 00:15:39 följande:
    Jag kan ta hand om henne om du vill...
    Jag vet inte exakt hur du menar, vet inte heller om du ens är seriös. Men jag tackar ändå  nej till ditt erbjudande.

• Anzil
    Velouria skrev 2018-07-29 16:20:39 följande:
    Seriös. Jag står inte ut med att folk blir trakasserade!
    Kanske är bussigt av dig med ditt erbjudande. Men jag tackar nej.

Det skulle helt klart vara fel om någon som är okänd person både från min sida och hennes sida och talar om för henne att låta bli.

Tror dessutom det skulle förvärra situationen. DEN absoluta goda lösningen var att ignorera henne och allas vänliga inlägg emot mig. Det hjälpte mig att känna att jag inte gjorde något fel och få i mer i tron om att hon förmodligen kanske inte mår bra för tillfället eller det kan handla om vad som helst?

Kan uppdatera med att det är lugnt just nu. Hennes sista meddelande bestod av något om att jag bör svara i telefonen. Meddelandet var vänligt och en vanlig fråga. Och så försökte hon ringa endast en gång. Därefter har jag inte hört något ifrån henne. Jag svarade varken på hennes meddelande eller hennes telefonringning.
  • Anzil
    Anonym (x) skrev 2018-08-02 19:54:11 följande:
    Håller med, ignorera är det bästa.
    Varje nej och tillrättavisning är som bränsle för folk som trakasserar.
    Kan faktiskt både hålla med dig och samtidigt inte. Det beror på kanske situationen vilket som blir bäst. I det här fallet är nog att ignorera. Tack vare er, påverkade inte hennes trakasserier mig längre och jag kunde lättare ignorera henne.

Men att tillrättavisa någon kan faktiskt hjälpa. Man behöver inte skrika, men höja rösten och be personen lägga ner kan ge nytta. Man behöver inte svära eller vara hotfull med knytnävar och liknade. Att hålla sig i kontroll och bara visa att man inte kan ta emot skit hur mycket som helst.

Jag tror man får känna efter själv, om det är sådan sak som kan hjälpa att tillrättavisa eller ignorera. Det är inte meningen att en människa skall ta hur mycket skit som helst, tycker jag.
  • Anzil
    Anonym (F) skrev 2018-08-03 00:22:11 följande:

Du gjorde absolut rätt som slutade när hon skrek aj! När det kommer till sex, speciellt om man är oerfaren, så får man lätt ångest eller liknande om det blir fel, men oroa dig inte, i det här fallet är det ho som gjort fel!!

Försök se det som att du fått lite erfarenhet och försök glömma den biten där hon klantat sig!

Hoppas hon lägger ner sina dumheter snart, förmodligen är hon generad över det hon gjorde och hon vill lägga skulden på dig, därför hon ältar det!

Stort lycka till i framtiden!!!

PS. Hur lång man är har inte stor betydelse, var stolt över den du är

Tycker du verkar vara en god medmänniska och ha en god förståelse för andra människor. Det är klart att en människa som känt sig förnedra/generad/gjort enorm fel, försöker lägga skulden på någon annan till varje pris, och därav resulterar det oftast till att älta.

För stunden kan det dämpa negativa känslorna hos den drabbade, men eftersom man innerst inne är medveten över att det inte hjälper ett smack, så kommer ältade tillbaka = Trakasserierna.

Mycket bra där!! Har du råkat ut för samma sak, känslomässigt eller någon i din närhet, omgivning?

Med tanken på din inlägg angående just detta, så tror jag ännu mer på att den absoluta bästa lösningen var att ignorera. Jag tror både hon och jag vann på det enormt. För låt oss säga att jag besvarade hennes meddelande. Så hade hon kanske vid senare punkt, känna skuld för hennes beteende och då byggs hennes negativa känslor ännu större.

Tack så mycket! Och tack för din information om att längden inte har någon betydelse :)

• Anzil

Är det okej att fråga en kvinna innan/under förspel vad hon gillar bäst med sex. Om hon skulle gilla smisk, dra i håret eller något annat som skulle vara viktigt att veta och/eller bara fråga vad hon föredrar och vad hon absolut inte vill ha och liknade frågor.

Är det avtändande - Där kvinnan bara vill att mannen skall kunna veta eller i alla fall inte vill ha en dialog/frågestund om vad som gillas.

Tack för svar!

Svar på tråden En kvinna visade mig hur man skulle ha sex - Nu mår jag dåligt