Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Finns det ens något bra med EU?

Kärleksbo skrev 2018-07-26 10:22:40 följande:

Man borde folkomrösta igen om vi ska vara kvar eller lämna EU, SWEXIT!

Efter USA:s/Donald Trumps handelskrig mot övriga världen (EU, Kina Kanada Mexiko o.s.v.) så är jag glad att Sverige ingår i EU som har möjlighet att agera mycket mer kraftfullt mot USA än vad Sverige skulle kunna som enskilt land. 

Den hjälp som Sverige har fått med brandbekämpning från EU har också varit mycket betydelsefull och är en hjälp som vi kan behöva oftare i framtiden givet ett allt varmare klimat. 

Hur ser du på de problem som Brexit har skapat för Storbritannien? Jag har svårt att se att särskilt många svenskar skulle lockas av att sätta Sverige i samma soppa som Storbritannien befinner sig i..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Kärleksbo skrev 2018-07-26 10:53:50 följande:

Dock så borde vi ha en egen bra beredskap, notan vi kommer få kommer ju vara smällhög. Sen har vi länder som polen och norge där en inte är med i EU och den andra säger att det absolut inte har något med EU att göra. 

För en vecka sedan så brann det på drygt 80 platser samtidigt. Det är extremt svårt för ett land att hantera en sådan katastrof på egen hand och om Sverige skulle bygga upp en egen beredskap för att hantera den typen av katastrofer skulle kostnaden bli skyhög och det skulle påverka andra samhällsbehov.

• KillBill

Tack och lov så är det bara tokarna i SD som vill lämna EU..

• KillBill

Och tokarna i Vänsterpartiet förstås.

• KillBill
    Rataxes skrev 2018-07-26 19:33:36 följande:
    Nu när vi kommer få hjälp från NATO, betyder det att vi aldrig hade fått hjälp från några andra länder utan NATO?
    Tänkte eftersom alla EU-kåta individer har ju propsat på att vi aldrig hade fått hjälp från andra länder utan EU.
    Eller hur funkar IQ-fiskmås logik nu igen?
    Nja nu handlar det om att Sverige utnyttjar det faktum att vi har ett värdlandsavtal med Nato (på tal om logik). 
  • KillBill
    K Markatta skrev 2018-07-27 00:43:21 följande:
    Något som en del av de rödgröna var hårdnackade motståndare till.
    Inte mitt parti i alla fall. 
  • KillBill
    K Markatta skrev 2018-07-27 00:43:21 följande:
    Något som en del av de rödgröna var hårdnackade motståndare till.
    Inte mitt parti i alla fall. 
Svar på tråden Finns det ens något bra med EU?