jennie08 skrev 2019-07-02 10:18:01 följande:
Varför ska han få sprutan nu om ni inte ska resa iväg. Då hade jag väntat till efter semestern :) Trodde att de fick just mässlingssprutan annars vid 18 månader.
Vår bvc-sköterska bokade in oss för övriga vacciner som sagt den 19:e augusti för att slippa ta den mitt i semestern.
Men, jag tror att biverkningarna på mässlingssprutan kommer ca 7-10 dagar efter själva injektionen. Förutom lite ömhet såklart så de kan få när de får sprutan.
Haha jag känner igen det där med att dra fram allt. Så är Edward också. Och även om han sitter och leker med sina leksaker så är han ju på allt han inte får röra också. Dammsugaren, sopborsten, elsladdar, tv-kontroll, blommor, elutag ja allt han absolut inte får pilla på eller stoppa i munnen. Det blir många neeej varje dag, haha
Som tur är så är han ganska blyg när vi är borta så då vill han mest vara i famnen eller sitta still och pilla på något. Fast när vi var hos farmor och farfar sist så var jag tvungen att flytta på alla kristallskålar som stod framme med frukt och godis. Paradis tyckte Edward.
Aha men då blandade jag nog ihop det, han ska få annat vaccin den 18e då, inte mässling. Just ja det var påfyllnad av nåt de fått tidigare väl?
Otto älskar också att bada. Han är helt tokig i badkaret så i lilla babypoolen kan han vara den säl han vill vara :)
Så många nej varje dag. Sa precis till min pappa att om jag inte fick säga ordet nej så vet jag inte hur jag skulle lyckas. Förlora spelet omgående är iaf helt säkert.
Efter att jag skrev förra så plingade det till i luren och stod att Otto inleder språng 8 idag. Brukar ofta stämma på honom. Idag har han varit så grinig och klängig. Klippte det korta gräset på gräsmattan igen för att han skulle vara nöjd ett tag iaf :)
Kan redan nu ana en orolig natt till... Hejja! Nästa språng kallas de inte bebis längre utan ett litet barn. Det går så snabbt <3