Iowhannah skrev 2018-10-23 18:23:03 följande:
Vi var och vaccinerade i dag. Än så länge ingen feber men hon är väldigt trött. Sonen fick feber dagen efter vaccinering så vi får se om det kommer nån i kväll eller i morgon.
På vårt BVC var de smarta och var två stycken när sprutorna skulle tas, så de gjorde lidandet så kort som möjligt. Hon reagerade inte alls när de satte sprutorna men när de drog ut dem så grät hon så himla mycket!
Alice följer sin storebror ganska exakt i både längd och vikt. Hon väger några hekto mindre och är en halv centimeter längre än vad han var vid samma ålder. Större huvud har hon också :)
Ja det hade ju varit smart, att ta båda benen samtidigt. Jag tycker att nålen såg så tjock ut haha fastän jag är sjuksköterska och har gett många sprutor. Men plutten blev så ledsen :( Men han fick aldrig någon feber så det är ju bra. Läste någonstans att det är vanligare att febern kommer efter andra vaccinationstillfället så vi får se.
Vad brukar ni hitta på på dagarna?
Här hinns det inte med så mycket, vi brukar handla och någon gång i veckan så träffar vi mina vänner som också är hemma.
Annars ser dagen ut så här: går upp och gör iordning de stora barnen och ser till att de kommer iväg till skolan. Vid 8-tiden vaknar Edward, byter blöja, äter, leker lite. Sen somnar han ofta runt 9-tiden igen och sover kanske 1 timme. När han vaknar så äter han igen och sen brukar vi försöka komma ut lite. Efter lunch somnar han oftast och kan sen sova i flera timmar. Ofta mellan 13-16. Sen kommer barnen hem från skolan.
Eftersom han har sina sovtider så känns det bäst att vara hemma då.
Vad hittar ni på?