LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-29 16:03:38 följande:
Hur mår alla mammor? Hur går det med era små knottar?
Hur är nätterna för er?
Min lilla pojk här är vaken på nätterna och sover hela dagarna..
Jag heltids ammar men nu på kvällarna/nätterna så är han så hungrig o blir int tillräckligt mätt på min bröstmjölk så har provat ersättning och han slockar typ direkt efter han har fått i sig lite.. Ammar först, sen ger ersättning. Men på dagarna blir han mätt på bara bröstmjölk? Fattar int..
Här har det gått väldigt bra tills för några dagar sedan då hon har börjat knorra rejält. Verkar ha med magen o göra. Käkade en massa godis härom dan så tror det kan vara det som orsakade det, vi får se ikväll. Ska nog införskaffa Sempers magdr iaf. Jag helammar. Gav henne lite bröstmjölk på flaska efter kvällsamningen igår för hon låg och drog i bröstvårtan o så tänkte jag att hon kanske va mer hungrig...Fick dock bara i 15-20 mm till men då somnade hon ordentligt iaf.
På nätterna äter hon med ca två timmars mellanrum o så knorrar hon i mellan passen och bajsar 2-3 gånger så mycket sömn blir det inte...suck. Ligger dock ensam på sambons sänghalva o det är skönt. De andra barnen skulle sova på mej på nätterna.
På dagarna vill hon bli sysselsatt nu...vilket inte är så lätt...(Va i famnen, gå omkring, prata med, visa saker, ligg/sitta i vaggan typ). Funderar på o testa o lägga henne på ett lektäcke på golvet o se om hon kan ligga på mage...Hon är väldigt stark i nacken redan.
Imorgon blir hon två veckor och jag tycker att tiden går så fort. Mitt tredje barn o hon är redan så stor. I fredags vägde hon 4100. Tycker endel bodysar i storlek 50 är så trånga redan. Vill stanna upp tiden lite. Bävar för när sambon ska börja jobba om en vecka... har en vild tvååring här hemma o en åtta åring och en lekfull labrador. Annars har jag börja må lite bättre än förra veckan iaf. Inte lika nedstämd och hormonerna börjar stabilisera sig. Dock är jag trött o blöder lite i omgångar (det hade avtagit helt i förra veckan). Har inte ont nånstans el andra besvär så det är skönt.