jennie08 skrev 2019-01-02 11:31:09 följande:
God Fortsättning :)
Hur har alla det?
Här är det lite kämpigt. E gnäller för det mesta när vi är hemma. Vill inte ligga på golvet, inte babysittern, inte sitta i famnen. Vill gärna att någon leker hela hans vakna tid. Min rygg pallar inte att bära. Sömnen är kastrof, han vaknar minst en gång i timmen HELA natten och från kl 05.30 cirka vaknar han i stort sett varje gång jag lägger ner honom och vill ha bröstet. Han kan sova kanske 15-20 minuter mellan matningarna om jag har tur. Med andra ord så är jag trött. På dagarna somnar han inte om han inte får somna i famnen. Han kan somna i vagnen ute om jag går på en promenad. Men jag skulle går a vilja att han sover i sängen så jag kan passa på att vila samtidigt.
Han åkte dessutom på magsjuka och vart riktigt dålig. Som tur var så vände det ganska snabbt.
Jag läste i appen att han befinner sig mitt i en utvecklingsfas och det kan ju stämma.
Hehe - negativt inlägg men det är lite så det är just nu...
Vill bara sägaatt jag känner igen allt förutom att byta magsjukan mot en gnutta feber i samband med vaccinet. Shit vilken slitsam vecka vi haft. Missnöjd nästan hela tiden och om möjligt ännu mer närhetskrävande. Börjat bita mig med den där supervassa tanden han fått. Tack och lov är pappan så bebissugen efter jobbet så jag får gå ner till stallet och få lite andrum.
Vad gäller maten så är han helt tokig i mat, han typ skriker från att vi sätter oss vid bordet tills att vi måste gå därifrån. Under veckan trappade vi dock ner eftersom han redan var gnällig av febern ocg han blir lite jobbig i magen av maten. Vatten och bryta majskrokar gör att vi hinner äta lite iaf. Tips!
Nu sitter han, inte så jag vågar lita på honom för han har ju inget konsekvenstänk men i sängen och bollhavet sitter han rätt stadigt länge. Krypa vill han också men det är svårt än.
Vad roar ni era med? Min lille tillhör ju den kategorin bebisar som kräver omväxlande underhållning och blir vrålarg om man inte får det. Sen vill han vara uppe i famnen och helst utan sele. Han väger nu 10,5 kg och 74,5 lång (han har växt 4 cm på en månad..)Och lika samarbetsvillig som en säck hästfoder.. tung alltså.
En bra sak! Han har börjat acceptera vagnen mer nu när vi bytt till sittdelen. Ljuvligt! Sen de sista kvällarna har jag kunnat lämna honom i sängen utan att han vaknat direkt (jag är hans napp..). Lycka!