Julibebisar 2018
Jag var också till bvc idag på eget initiativ för att väga henne. Hon har gått upp 150g/vecka de senaste två veckorna så jag ska börja ha bättre koll nu känner jag. Nästan alla mina mamma-väninnor måste tilläggsmata med ersättning nu, hoppas att jag slipper det.
Vi är lite lätt förkylda jag och bebisen, får hoppas att hon är bättre imorgon.
Hon är jättelätt att ha att göra med. Ligger i babygymmet i hela 40 minuter ibland. Somnar där ibland med. Babysittern fungerar också bra ibland, då kollar hon in mig när jag lagar mat. Brukar dansa lite och veva med armarna. Då tittar hon med stora ögon. Sätter jag henne i bärselen somnar hon alltid direkt.
Tycker hon är med på ett annat sätt nu de senaste två veckorna. Hon äter på händerna och tror hon kommer att upptäcka dem närsomhelst nu. Igår slog hon lite för många ggr på en leksak i babygymmet för att det skulle vara slumpen. Så mkt som händer nu, så spännande!
Hungrig igen efter tre timmar?! Om det ändå vore så väl... Har iaf gjort rejält med rispiroger nu som jag småäter på. Låg egentligen och sov nu, men vaknade och var jättehungrig, så sambon kom till sängen med en skål gröt. Nu är jag mätt igen och ska sova :)