LissaE skrev 2019-03-21 14:28:03 följande:
Hej! Hur har ni det med era små? Min kille kryper snabbt och hela tiden. Han är så nöjd. Dock sover han katastrofdåligt. Han har ju snuttat på mig hela tiden innan men nu bökar han och skriker, vänder sig om, sätter sig upp. Och jag har fortfarande inte listat ut om han ens är vaken. Jag är SÅ trött. Som att 8 månaders sömnbrist kom ikapp iom hans stökiga nätter sista veckorna. Längtar till helg när min man kan gå upp med honom och jag ligga kvar ett tag, själv och ifred. En bra sak är att han hellre väljer att sova i vagnen på dagtid än att ligga och snutta på mig. Önskar att jag kunde få ro och lägga mig den stunden men misslyckas varje dag. Som att jag är stressad över att han snart vaknar. Och måste njuta av att bara vara ifred. Så dumt.
Han är en tokglad prick på sin vakna tid det är så härligt!
Tror att han har flera tänder på g. Hur många har era? Vad ger ni dem att äta nu? :)
Alice kryper fortfarande inte. Hon hasar fram på rumpan, dock oftast bakåt och hon har noll kontroll på vart hon tar vägen. Vi får se hur det där utvecklar sig, jag tror stenhårt på att hon kommer gå innan hon kryper.
Vi har också haft struliga nätter iom utvecklingssprånget men förhoppningsvis släpper det snart. Enligt sambon, som är den som varit ledig denna månad, så har hon slutat äta på tidig morgon nu. Hon äter nån gång runt 23 och sen sover hon till typ 07, så jag ser fram emot att få det någorlunda lugnt nästa månad.
Tänderna är väl på g här men inget som stör än. Ingen har ploppat upp men enligt bvc så verkar det vara närstående.
I matväg så får hon allt. Favoriterna är bröd, pannkakor och spaghetti och köttfärssås, men hon äter allt. Och mycket! Vi får liksom bestämma när det räcker för annars äter hon tills det inte finns nåt att äta längre. Helt tvärtemot sin bror, som man nästan får truga i mat.
Har ni andra märkt nån skillnad på sömnen när barnet äter mer vanlig mat? Jag tycker det verkar som att Alice inte alls blir lika mätt på flaska längre, det märks framför allt de kvällar då hon inte fått riktig kvällsmat innan kvällsflaskan. Funderar lite på om mer vanlig mat under dagen kan göra att hon sover bättre och längre på natten.