jennie08 skrev 2018-11-06 08:58:35 följande:
Man får absolut känna att det inte är världens roligaste jämt och att man inte njuter hela tiden. Jag njuter absolut inte av att amma hela nätterna och jag har jämt dåligt samvete över de stora barnen som inte får samma uppmärksamhet som tidigare.
Men jag lyckas nog njuta ganska bra av Edward nu när han är inne i en period där han helt enkelt är nöjd. Kanske njuter jag lite extra för att det här är min sista bebistid. Jag är väldigt medveten om att det här är sista föräldraledigheten, sista gången jag har en liten bebis och att snart börjar ett nytt äventyr med en liten plutt som ska jagas överallt och hållas koll på varje sekund. Hihi - det är också mysigt men mycket mer påfrestande (tycker jag).
Sen måste jag ju säga att det här med att skaffa en sladdis när man redan har stora barn var riktigt lyckat för oss. Jag har ju inte bara min man som hjälper till utan jag har ju två lite äldre barn som gör så mycket. De byter blöja, de passar honom när jag behöver gå på toa/duscha, de leker med honom, de byter kläder om han kräks eller dreglar för mycket, de tröstar om han är ledsen. Så ja, jag har ju två barnvakter hela tiden och de är tillräckligt stora så att jag vågar låta de hjälpa till så mycket.
Inatt har han sovit riktigt bra, ammade när jag gick och la mig vid 22.30 och sen vaknade han inte förrän 04.00 :-O och sen vaknade han igen vid 06.00 och somnade om och sov till kl 08.00. Bästa natten sen han föddes - jippie
Wow vilken natt! Lycka! Tar Edward napp? Otto kan fortfarande inte och på nätterna duger inte hans händer.. utan då smackar han efter bröstet nästan hela tiden. Men det är okej, jag sover hyfsat ändå.
Bara för att jag skrev att han inte vänder från rygg till mage med mening så har han definitivt gjort det hela dagen idag. Sen är han så glad att han lyckats få tag på fötterna. Äntligen! Som han har försökt,, han har nästan tittat på dem med skräck. Så jäkla lustigt!