Iowhannah skrev 2018-08-04 07:52:19 följande:
Hm. Mitt avslag innehåller inga hinnor med emellanåt kan jag få en störtflod. Fick du inte ut allt när du födde? Du ska kanske ringa förlossningen för en koll.
Vi ger också olja och nu bajsar hon varje dag igen. Vi ger även magdroppar och ska börja med minifom.
Pratade med svärmor i går och tydligen har sonen blivit väldigt svartsjuk när hon måste göra nåt med lillan så han har börjat insistera på blöja igen. Känns inte bra alls! I morgon hämtar vi hem åtminstone honom och då blir det banne mig ingen blöja! Snart öppnar förskolan igen och då vill vi inte att han har blöja, speciellt som han ska gå på storbarnsavdelningen nu!
Idag blir det till att införskaffa Sempers magdroppar och sån där windi pysventil (aldrig använt innan). Hon är inte direkt ledsen men kommer ju inte till ro för att magen håller på nu i några nätter. Knorrar och spänner sig...suck.
Min 2-åring reagerade med att säga emot pappa i precis allt och bete sig "drygt" (om nu en 2-åring kan det) men typ säga "gå bort" o samtigt putta bort honom el "låt bli", "ajabaja", "inte" o "nej" osv åt allt. Dessutom skulle hon bestämma och styra, hon testade även att slå honom. Vi började prata massor om hur vi skulle bemöta henne o insåg att hon nog gjorde så för att få uppmärksamhet. Alltså hon har ju fått all uppmärksamhet av oss innan o nu nästan enbart av pappa. Även om det blir negativ uppmärksamhet när vi tillrättavisar henne så får hon ju ändå uppmärksamhet. Vi kom fram till att jag får ta 2-åringen lite mer o pappan bebisen och att vi får ignorera och avleda vissa beteenden o inte bara säga nej el bli arga. O det häftiga va att vips en dag så blev hon sig själv igen...
Tror att de flesta syskon (som är lite mindre) reagerar på nått sätt när de får syskon. Vore konstigt annars egentligen. Är ju en stor omställning...men jag kände mej rätt upprörd och besviken på mig själv (att jag inte orkade mer o räckte till för henne m.m) när 2-åringen betedde sig så annorlunda.