jennie08 skrev 2019-02-17 07:44:29 följande:
Nej men stackars liten. Jobbigt att vara sjuk när man är så ofta. Inget att göra åt såklart men minns själv hur det var med dottern som också blev smittad med förskolevirus var och varannan vecka. När hon precis blivit frisk ja då var det daga för ny sjuka. Det enda positiva som jag kan komma på när jag tänker tillbaka det var att hon faktiskt inte var lika sjuk så ofta när hon väl började på förskolan som storebror. Han var ju aldrig sjuk som bebis men sjuk varannan vecka hela första året efter att han börjat på förskolan.
Edward har klarat sig bra och har bara varit förkyld 1 gång så det skår väl tillbaka sen när han väl börjar på förskolan. Hehe
Har ni ställt era barn i kö till förskolan?
Annars är det lugnt hos oss. Vi njuter av de härliga dagarna. Sol sol sol. Älskart!
Förskolepersonalen påstår att vår son är sjuk rätt sällan ändå, antagligen går det betydligt fler virus än de han drar hem. Jag hoppas på att det blir samma resultat här hemma, att Alice inte är så sjuk när hon börjar förskolan.
Här får man inte skriva upp sig för förskoleplats tidigare än ett halvår innan planerad start och eftersom vi bor på en liten ort där alla barn är garanterade en plats så slipper vi dessutom köa, så det är ett år kvar tills vi ska skriva upp oss. Vi har tänkt att Alice ska skolas in i augusti 2020, även om hennes bror gärna vill att hon ska börja nu.
Det känns verkligen som att våren redan är på väg! Här har snödropparna börjat titta fram och vi har skymtat enstaka insekter. Snart kommer väl krokusen också :) Så himla härligt!