LissaE skrev 2019-02-09 12:34:09 följande:
Gah O har levt rövare hela veckan, vaknat typ var 30:e minut och vaknar han inte så drömmer han HÖGLJUTT. Nåt har inte varit bra. Han snuttar på mig och liksom missnöjt kastat sig åt andra sidan (med mitt bröst i munnen) så rätt oskönt. Såklart har pappan varit på kurs så vi har haft alla gårdens sysslor för oss själv men det har gått bra! Upptäckte i förrgår att han har utslag på ryggen så kanske det har kliat på honom. Har smörjt med fet salva och kliat lite när han har vaknat på nätterna. Har ni några tips på vad man kan göra om det kliar? Idag vaknade han 5.20 men tack och lov är det helg så pappan gick upp :) O bajsade sen somnade han igen typ 6.30. Mycket med livet när man är liten <3
E har också haft utslag och eksem och då storebror har ganska svår atopisk eksem så har vi typ alla apotekets salvor och krämer hemma. Nästan alla har vi ju fått på recept förstås men jag har fastnat för En mjukgörande kräm som heter ACO Minicare. Har även den från ACO som är för eksem. Men Minicare smörjer jag E med nästan varje dag, hela kroppen.
Vi använder bara tvättmedel utan parfym och som är allergitestad.
När det blir som värst på E så använder jag en salva med kortison på de utsatta partierna. Ofta behövs det bara smörjas en gång med kortisonsalvan för att det värsta ska försvinna. Jag har rådfrågat läkaren på BvC om det är ok att smörja med kortison och hon tyckte det var bra att jag gjorde det.
ACO Minicare beställer jag från apotea.
Annars har E kommit in i en ganska lugn och harmonisk period. Han är nöjd på dagarna och sover något bättre på natten (och dagen). Det känns som att vi äntligen kommit in i något som kan liknas rutiner :) Två små tänder har han fått också så nu är jag livrädd varje gång jag ska amma honom. Hehe är glad så länge han inte fått några tänder där uppe iaf.