jennie08 skrev 2018-12-20 09:46:15 följande:
I tisdags var vi hos bvc och E fick 2 sprutor. Han fick lite feber på natten och under dagen igår men han verkade må ganska bra ändå.
Han hade bara gått upp 400 gram men däremot vuxit några cm på längden. Så nu är han nästan 72 cm lång.
Han måste träna ännu mer på att ligga på mage vilket han hatar. Blir många korta stunder per dag. Han vänder ju inte på sig än så jag oroar mig (i onödan säkert).
Hur ser era kvällsrutiner ut? När går era små och lägger sig för natten?
E somnar oftast i soffan med oss. Har försökt lägga honom i sängen några ggr men han sover då bara 15-20 minuter och vaknar sen och är piggelin. Så vi har inte fått till någon bra kvällsrutin. Däremot så sover han ju längre på morgonen så jag vet inte om det är något vi måste göra något åt just nu.
Alice fick sina sprutor i går och hade 38,1 på kvällen. I dag har hon inte känts så varm men däremot väldigt trött, hon har mest bara sovit i dag faktiskt. Hon sov två timmar på förmoddagen och är nästan uppe i tre timmar nu på eftermiddagen. När jag tempade henne i går så bajsade hon ner halva termometern så jag har inte varit jättesugen på att göra om den biten...
Våra kvällsrutiner ser ut som era. Hon får blöja och pyjamas när storebror går och lägger sig och sen får hon somna i soffan. När vi har varit bara en förälder hemma så har hon fått somna i selen eller vaggan samtidigt som storebror har nattats.
Vi har haft sjukstuga här hemma ett tag nu. Sonen drog med sig nån jojo-feber från förskolan (feber i två dagar, feberfri i två dagar, feber i en dag, feberfri i två dagar) och han, Alice och jag har gått runt och hostat och snorat en del. De senaste dagarna har jag också haft feber, främst på kvällar och nätter. Hoppas verkligen att alla är friska till jul!