Julibebisar 2018
Oj, den här tråden har jag missat! Jag var ju också med i bf juli 2018 :) Vår son är idag tre månader, föddes den 30 juli, 14 dagar efter bf med kejsarsnitt efter ett dygn värkarbete som inleddes med vattenavgång. Ville verkligen föda vaginalt men då jag bråkade med sista cm i flera timmar var det rätt skönt när de sa att det fick bli snitt istället. Sonen låg i vidöppen bjudning och lite snett och hade därför inte roterat ned så det var helt rätt bedömning att göra snitt.
Första månaderna med första barnet vet man ju inget om vad man kan förvänta sig men vår kille har skrikit mindre och mindre i takt med att han blivit större, gissar att det är för att han ser bättre nu. Jag helammar och gör det fortfarande mer eller mindre hela dagarna, åtminstone vissa dagar. Sen sover han ganska dåligt dagtid tycker jag, som tur är sover han bra på natten även om han vaknar några gånger för att äta.
Redan vid sju veckors ålder vände han sig från rygg till mage, sen har han dock inte gjort det på flera veckor. Numera är favoritsysselsättningen att göra massa ljud! Och alla han träffar får ett stort smajl :)