Iowhannah skrev 2018-07-30 01:14:26 följande:
Jag ammar inte och vi kör på samma koncept som med sonen: Dr Brown?s flaskor, Semper magdroppar och Nan Sensitive. Allt för att magen ska funka så bra som möjligt. Dock går det sådär. Hon somnar ifrån när hon äter (kanske för att maten kommer för sakta?) och sen vaknar hon efter ett tag och har så himla ont i magen :( Hon bajsar men det går trögt att få ut det och rätt ofta behöver hon lite hjälp, hon blir väldigt lugn om man håller upp fötterna mot magen.
Min sambo tar fortfarande nätterna, dels har han mindre sömnbehov än jag och dels löper jag stor risk att drabbas av förlossningsdepression så vi/han gör allt för att undvika det till möjligaste mån. Jag var deprimerad när sonen var nyfödd och jag var deprimerad under hela graviditeten och jag känner igen så mycket av alla tankar och känslor som smyger sig på emellanåt :/ En del riktigt mörka tankar som bara ger mig ännu mer ångest. Men sen så kommer min fina fina son och ger mig en kram och skingrar de mörka molnen åtminstone för en stund.
Gällande blödningarna så går det väldigt upp och ner här. Jag får som störtfloder emellanåt, för att sedan bara ha lite brunt avslag ett par timmar. Dessutom mår jag rätt kasst rent fysiskt, varje kväll känner jag som influensasymptom. Jag kopplar det till att min kropp håller på att avsluta mjölkproduktionen men jag vet inte. Jag vet bara att jag har ont överallt, är supertrött och känner mig lätt illamående.
Ojdå, det lät inge kul alls med depression och grejer..
Hoppas dina blödningar avtar, min har börjat blive mer brun röd, och int lika tunn utan lite tjockare, som sista dagarna med mensen typ. Luktar skit också blä