Hemsk ångest, Rädsla för psykisk sjukdom
Hej då var man här igen..
Har skrivit här flera ggr men är skönt att skriva av sig.
Jag är en kille på 21 år som har flickvän, Tog en paus från skolan eftersom min ångest gjorde det väldigt jobbigt. Problemet är att jag är så fruktansvärt rädd att få en psykos. Tar inga droger rökt gräs 1 gång för några år sen. Tar attarax för ångesten och för sömnen. Har gått till flera psykologer och läkare och de säger att jag lider av tvångstankar och ångest. Men i 2 år har jag varit rädd att jag ska få en psykos. Är så rädd att jag ska börja höra saker som inte finns / hallucinera. Är rädd att jag ska tappa kontroll, egentligen finns det ingen orsak varför jag ska få en psykos, Har varit frisk hela livet. Ingen släkting som är psykisk sjuk osv. Jag är typ en hypokondriker gällande psykiska sjukdomar. När jag var liten var jag skiträdd att få cancer och allt möjligt.
I natt var det en av de värsta nätterna någonsin. Var på spänn hela tiden och kunde inte slappna av, pga ångesten. Känns som jag håller på bli galen men alla läkare och psykologer säger att det är OCD och ångest, min pappa jobbar även på psyket han säger samma sak.
Har ju inga hallucinationer osv. Men det känns som jag analyserar allt som jag tänker osv och försöker hitta nåt fel.
Vad tror ni? Håller jag på bli galen :(?