• Anonym (hjälp)

Symptom avtar, missed abortion?

Jag gick in i vecka 12 idag och sen ungefär vecka 10 har nästan alla mina symptom försvunnit. Dom enda symptomen jag har kvar är
    - mina bröst gör så fruktansvärt ont samt känsliga bröstvårtor
    - kan få illamående attacker men det är väldigt sällan
    - sen är mitt humör fortfarande helt fruktansvärt
    - kan även börja må illa/dåligt när jag blir för hungrig och då förlorar jag matlusten

Fram till vecka 10 så mådde jag väldigt illa och var väldigt trött och nu känner jag mig knappt gravid längre. Ska på ultraljud om 2 veckor och står inte ut med denna oron... 

• Svar på tråden Symptom avtar, missed abortion?
  • Anonym (Stina)

Med mitt första barn avtog också symptomen i typ vecka 11 eller 12. Var också jätteorolig men det var en levande bebis där inne. Med min andra graviditet hade jag inte alls samma symptom som med min första, hade inte ens ont i brösten i vecka 12. Så var jätteorolig då också. Men det är en liten bebis som sprattlar inne i magen. Försök att inte oroa dig :)

• Anonym (hjälp)
    Anonym (Stina) skrev 2018-07-24 20:05:43 följande:

Med mitt första barn avtog också symptomen i typ vecka 11 eller 12. Var också jätteorolig men det var en levande bebis där inne. Med min andra graviditet hade jag inte alls samma symptom som med min första, hade inte ens ont i brösten i vecka 12. Så var jätteorolig då också. Men det är en liten bebis som sprattlar inne i magen. Försök att inte oroa dig :)

Vad skönt att höra att det gick bra för dig i alla fall! Det är svårt att INTE oroa sig, men jag försöker att njuta och tänka på att jag ska få en liten bebis och vara glad för det men det är svårt när jag inte ens känner mig gravid haha :/
  • EpicNurse

Symtomen brukar avta mellan v 10-13 ungefär eftersom hCG stabiliseras då och slutar stiga så snabbt.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • EnGladPingvin

Du går in i de sk spökveckorna. Fullt normalt att symptomen avtar eller t.o.m. helt uteblir. Nervös tid, men att symptomen avtar den tiden är inte ovanligt.

• Anonym (hjälp)
    EpicNurse skrev 2018-07-24 20:12:36 följande:

Symtomen brukar avta mellan v 10-13 ungefär eftersom hCG stabiliseras då och slutar stiga så snabbt.

Tack så mycket för ditt svar, jag tänkte skriva ett privat meddelande till dig men lät bli.. Men tack för att du klickade dig in här och lugnade mig en hel del! :) 
  • Anonym (hjälp)
    EnGladPingvin skrev 2018-07-24 20:14:15 följande:

Du går in i de sk spökveckorna. Fullt normalt att symptomen avtar eller t.o.m. helt uteblir. Nervös tid, men att symptomen avtar den tiden är inte ovanligt.

Tack så jättemycket för ditt svar :) 
  • Anonym 67

Hej, jag har precis varit med om en missed abortion och de flesta av mina gravid symptom fanns kvar men några hade minskat - jag skulle vara i vecka 10+3 men fostret var bara 6+6. Precis som de andra säger så kan det vara helt normalt, boka in dig för ett ultraljud så snart du kan om du är orolig - kanske nån privat som kan erbjuda om din vanliga mvc inte kan det? Jag håller verkligen alla tummar för att bebis lever och mår bra och att hormonerna spökar <3

• Anonym (hjälp)
    Anonym 67 skrev 2018-07-27 00:51:33 följande:

Hej, jag har precis varit med om en missed abortion och de flesta av mina gravid symptom fanns kvar men några hade minskat - jag skulle vara i vecka 10+3 men fostret var bara 6+6. Precis som de andra säger så kan det vara helt normalt, boka in dig för ett ultraljud så snart du kan om du är orolig - kanske nån privat som kan erbjuda om din vanliga mvc inte kan det? Jag håller verkligen alla tummar för att bebis lever och mår bra och att hormonerna spökar <3

Ja jag ska på ett ultraljud om 1 och en halv vecka men denna oro dödar mig :/ Så jag försöker att inte tänka på det för jag kan ändå inte göra någonting åt det om det nu är så att fostret inte lever.. 
  • Anonym (Floppy)

Samma här. Är v 8 men är inte trött, mår inte illa, inga ömma bröst. Väldigt orolig.

• Anonym (hjälp)
    Anonym (Floppy) skrev 2018-07-27 11:53:49 följande:

Samma här. Är v 8 men är inte trött, mår inte illa, inga ömma bröst. Väldigt orolig.

Man blir helt galen! 
  • Anonym 67
    Anonym (hjälp) skrev 2018-07-27 11:00:20 följande:

Ja jag ska på ett ultraljud om 1 och en halv vecka men denna oro dödar mig :/ Så jag försöker att inte tänka på det för jag kan ändå inte göra någonting åt det om det nu är så att fostret inte lever.. 

Det spelar ingen roll vad någon säger tyvärr, man är orolig fram tills man får veta - min barnmorska sa till mig att det är helt naturligt att vara orolig, det är första anknytningen till ert barn! Nu slutade inte min första graviditet bra, men nästa ska jag försöka att inte oroa mig helt hysteriskt utan försöka tro på att min kropp kan.. Jag hoppas du får ett positivt besked <3
  • Anonym (hjälp)

Jag var på gynakuten idag och fick se ett litet tickande hjärta.. <3 Började gråta glädjetårar när jag fick se den lille sprattla omkring :')

• Anonym (What)
    Anonym (hjälp) skrev 2018-08-02 19:40:42 följande:

Jag var på gynakuten idag och fick se ett litet tickande hjärta.. <3 Började gråta glädjetårar när jag fick se den lille sprattla omkring :')

Grattis!

Får man fråga vilken gynakut du var på? Intressant Att veta var de undersöker akut utan akut orsak.
  • Anonym (hjälp)
    Anonym (What) skrev 2018-08-02 19:54:08 följande:
    Grattis!

Får man fråga vilken gynakut du var på? Intressant Att veta var de undersöker akut utan akut orsak.
    Eskilstuna mälarsjukhus. Jag sökte pga konstig/obehaglig smärta och små rosa blodblandade flytningar. Fick order av min BM att åka in så dom tog så gärna emot mig :) Så jag hade en anledning ändå att åka dit. 
  • Anonym (hjälp)
    Anonym (What) skrev 2018-08-02 19:54:08 följande:
    Grattis!

Och tack förresten! :) 
  • Anonym 67
    Anonym (hjälp) skrev 2018-08-02 19:40:42 följande:

Wow så härligt!!!! Stort grattis :) <3
  • Anonym (hjälp)
    Anonym 67 skrev 2018-08-02 23:36:09 följande:
    Wow så härligt!!!! Stort grattis :) <3
    Tack så jättemycket! <3
Svar på tråden Symptom avtar, missed abortion?