• fjanten

Flytta utan tillstånd av andra föräldern ok?

Är pappan alls intresserad av att ha barnen på heltid, och att barnen träffar sin mamma på loven samt någon långhelg? För det finns ingen domstol som kan tvinga kvar mamman där hon är nu.

• fjanten
    Tow2Mater skrev 2018-07-22 20:58:57 följande:

Nej, den här flytten har inget med eventuella tidigare flyttar att gora.

Jag anser den som flyttar långt tar inte med sig barnen om det innebär att umgänget med den andra foräldern påverkas så negativt som i detta fall.

Och om VH-föräldern är ointresserad av att ha barnen på heltid? Ska barnen bo i familjehem i mammans gamla stad eller..?
  • fjanten
    Tow2Mater skrev 2018-07-23 22:31:22 följande:

Men vad tror du själv?

Svårt att svara på, tänker att det kanske finns en anledning till att pappan har vh som delvis grundar sig i att inte vilja ha hälften av vardagsansvaret. I så fall är det inte alls självklart att han ens är intresserad av att ha barnen på heltid.

Nej, det måste inte vara så. Vi vet som sagt inte, men det har inte någonstans framkommit att pappan är intresserad av det eller varför han har vh nu.
  • fjanten
    Tow2Mater skrev 2018-07-23 22:59:17 följande:

Jag tolkar TS "så skolan måste bytas om de ska bo hos oss oxå" som att det betyder han har intresse. (Men kanske kan det tolkas på annat satt också.)

Jag tolkar det mer som ren fakta snarare än "känslor"/vilja. Vi får nog vänta på att TS eventuellt ger mer info.
Svar på tråden Flytta utan tillstånd av andra föräldern ok?