Vi som har bf April 2019
Åh vilken ?lyx? att få se bebben två gånger på två veckor:) Var det första ultraljudet? Ja det har du rätt i.
Åh vilken ?lyx? att få se bebben två gånger på två veckor:) Var det första ultraljudet? Ja det har du rätt i.
Jag var på Kub idag. Kändes som en milstolpe stt komma över. Fick 1/4500 (minns en exakt men över 4000 iaf) på downs syndrom och 1/20000 på andra kromosomavvikelser. I min kommun blir alla gravida erbjudna kub. Hur går det för er andra? Har ni berättat för anhöriga? Börjar det synas?
Jag har bf 4/4, känns fortfarande overkligt då jag inte alls har någon mage än! Men brösten gör ont och magen värker, vilket bara är skönt så man blir påmind på något sätt haha
Är det någon som berättat på sitt jobb ännu? Eller avvaktar ni ett tag till?
Själv berättade jag för min teamleader ganska tidigt, men han är också den enda som vet. Mest för att kunna vara ärlig och hinta lite om de dagar som man inte mått så bra och dessutom blir han själv pappa i dagarna så känns som att han om någon vet hur det kan vara.
Snart dags för RUL för några här (kanske någon redan hunnit göra?)!
Kommer ni att kolla upp kön? Själv är jag inte sugen på att veta innan, gjorde inte det sist heller och kände mig väldigt nöjd med det beslutet.
Detta är dock sambons första så han har inte riktigt bestämt sig ännu om han vill veta innan så jag låter han få bestämma där. Dock är jag bara i vecka 14 ännu så vi har tid att fundera ett tag till
Vi har RUL 2 november. Funderar på om vi ska ta reda på kön, är ju roligt med en överraskning, men är så himla nyfiken. Med sonen kunde vi inte hålla oss utan tog reda på det men frågan är hur vi ska göra denna gång. Hur har ni gjort/ska göra? Vi gör RUL i vecka 18+2!
Någon som har erfarenhet (eller av annan orsak kunskap kring) att det gör ont i övre delen av skinkan (upp mot ländryggen liksom men tydligt att det sitter i skinkan och inte ryggen)? Något som är kopplat till graviditeten? Något man kan göra något åt? Något man skall undvika? Hit me!
Tänkte också på det men det strålar inte, som jag fått för mig att det ska göra? Det känns som det sitter muskulärt liksom, fast om det gör det eller inte ver jag inte ;) Funderade på om jag ?gjort något? oberoende av graviditeten eller om det kan vara foglossning? Kanske kan vara ischias även om det inte känns som det passar in på beskrivningen! Känns så tidigt med sådana bekymmer att man hoppas att det är något annat ;) Hade inga som helst bekymmer förra graviditeten!
Någon mer som börjat känna rörelser? Är i v15 och inbillar mig lite ?fladder? någon gång per dag eller varannan dag :)
Vi var på rul idag. Skönt att ha gjort då jag varit lite nojig det senaste pga. jag mår "för bra", inte gått upp i vikt, ingen mage än (har dock mage sen innan så antagligen därför) osv. men allt var som det skulle och en frisk liten kille låg där inne. Blev framflyttad 4 dagar från 10/4 till 14/4.
Vi var på rul idag. Skönt att ha gjort då jag varit lite nojig det senaste pga. jag mår "för bra", inte gått upp i vikt, ingen mage än (har dock mage sen innan så antagligen därför) osv. men allt var som det skulle och en frisk liten kille låg där inne. Blev framflyttad 4 dagar från 10/4 till 14/4.
Ultraljud idag, bebisen hade växt på sig bra njurarna var lite förstorade så ska på extra koll vecka 32 och se hur det se ut då. Vi fick inte reda på kön, vi funderar faktiskt på att inte ta reda på det, spännande!