Inlägg från: jaktenpaflow |Visa alla inlägg
  • jaktenpaflow

Vi som har bf April 2019

gammelpysen skrev 2018-09-11 10:39:14 följande:

Hoppar in här och hoppas att jag får stanna. Äntligen gravid efter 3 års försök, 2 år ivf, på 7e försöket gick det äntligen vägen. Med tanke på vår resa tar jag inget för givet. Ultraljud måndag.

Är orolig för symptom som kommer och går. Mådde rätt illa förra veckan men har inte känt något igår eller idag. Fler i samma sits????

Heej kul att se dig här!:) Fortsätta följas åt efter ivf tråden! Jag skulle precis skriva ett inlägg om det själv! Är orolig för alla mina symptom har typ försvunnit. Haft molande värk till och från, ömma bröst. Men nu ingentings ska på ultraljud imorgon och är supernervös! Vad har du/haft för symtom? Vilken vecka är du i nu? Har du haft några missfall förut?
  • jaktenpaflow
    gammelpysen skrev 2018-09-11 21:14:54 följande:

Är i vecka 7+1.

Fick faktiskt komma på ultraljud idag och såg ett litet hjärta slå... så svaret på frågan är att så de kan komma och gå.

Kul att se dig här med. Har man haft så krokig väg som vi haft är det nog extra nervöst. Vi kan inte få barn utan hjälp, så skulle något hända är det privata försök för 40000 som gäller, om vi ens orkar med fler ivf. Vårt 6e försök blev ett tidigt missfall, började blöda innan testdag men testade positivt, förstod dock att det var rätt kört ändå.

Mina symptom i övrigt har varit ömma bröst, lätt illamående och trötthet. Ska strax stupa i säng redan...

Jättekul att följas åt här i alla fall. Håller alla tummar för dig i morgon men som sagt, det går nog bra för dig med

Åh vad härligt, grattis!!!:)))) Vilken milstolpe att få se det där pickande hjärtat! Hoppas verkligen att jag får samma fina besked imorgon., Vart gjorde ni IVF? Vi har varit tvungna att göra privat redan från början då vi har ett barn sedan tidigare. Har två i frysen om detta skulle sluta illa men det ska det ju inte, det ska sluta med en bebis! Tar du Lutinus?
  • jaktenpaflow

Hänger också gärna kvar här(är ju också med i gravid efter IVF) har BF 21 april så v 9+5 idag. Vi är bortresta hela oktober så stället till det med kuben. Har försökt hitta en klinik där som utför behandlingen men kommunikationen var inte på topp! Annars måste vi göra NIPT men det är ju så dyrt! Värt pengarna såklart men ändå... ni som vill göra kub har ni fått ngn tid för det? I så fall vilken vecka?

• jaktenpaflow
    Thorax skrev 2018-09-22 19:11:28 följande:

Det finns inga privata kliniker där du kan ringa till?

Vi får ju ringa själv och boka tid för kub och RUL. De sa när jag ringde att de gör de här vid 12+5 - 13+0

Så fick tid när jag var i 12+5 av ren tur, fanns en tid kvar.

Jo jag har pratat med dem men dem som svarade hade ingen aning på när provet skulle göras utan ville boka in mig på en tid hos läkaren för att få svar på mina frågor. Och då kommer jag vara i v.13 så rädd att det blir försent. Men ska försöka igen på måndag.

Vad skönt att du fick tid! Vilken v är du i nu?
  • jaktenpaflow
    Eloons skrev 2018-09-23 05:27:27 följande:

Jag har gjort kub, var då i vecka 12+1 (i fredags). Bebisen låg lite dumt till så vi kunde inte mäta huvudet och nackspalten så vi ska dit på tisdag igen! Vad jag vet görs kub i vecka 12+0 till vecka 14+0, sen är det försent tror jag

Åh vilken ?lyx? att få se bebben två gånger på två veckor:) Var det första ultraljudet? Ja det har du rätt i.
  • jaktenpaflow
    Thorax skrev 2018-09-23 06:44:59 följande:

Oj men läkaren kan ju inget göra mer än se prover och de är ju ul som är viktigt. Vad konstigt av dem.

Jag är i 10+1 nu

Ja superkonstigt, tycker de iaf kunnat svara på mina frågor om NÄR blodprovet samt ul skulle göras. Men men.

Vad kul då är vi väldigt lika:) Hur känner du dig?
  • jaktenpaflow
    stjärnasomärdin skrev 2018-09-23 09:32:04 följande:

Till och med 13+6 kan KUB genomföras och det är säkert inte helt lätt att få KUB med så kort varsel. Konstigt om de inte kan svara på frågorna när de jobbar med sånt utan bokar in dig på ett besök tänker jag??

Ja det är väldigt konstigt men det är i Spanien så de kanske har andra rutiner där:/ Har du gjort Kub? Har för mig att jag gjorde kub mycket tidigare med min första. Typ v 11:/ Hade velat göra innan få åker iväg nu i början av oktober, då är jag i 10+
  • jaktenpaflow
    stjärnasomärdin skrev 2018-09-23 21:41:28 följande:

Inte gjort KUB än, har tid 9/10 och är 12+4 då. Gjorde senare förra gången. Från 11+2 kan KUB genomföras ( i Sverige i alla fall) vilken dålig timing med att ni ska iväg :(

Verkligen haha
  • jaktenpaflow
    Thorax skrev 2018-09-24 10:23:17 följande:

Ja men precis, det borde de veta utantill.

Roligt att vara lika där, skönt också när man inte är ensam i slutet av månaden :). Mår helt okej nu, fram till v10 var jag riktigt illamående men de släppte där runt. Så skönt att kunna leva igen. Dock väldigt trött. Hur mår du?

Ja verkligen! När har du BF?:) Jag har mått väldigt bra faktiskt, lite dålig aptit i början och gick lätt avsmak på mat. Ville ha mycket frukt och sallad. Annars lite spända bröst och växtvärk till och från. Inte alls lika trött som i min första grav!
  • jaktenpaflow
    stjärnasomärdin skrev 2018-11-02 18:52:22 följande:

Någon som kan tipsa om en go gravidkudde som ni testat/vet någon annan som testar/hört bra om etc? Tänkte köpa en men finns ju så mångs olika varianter så tänkte jag kunde passa på att fråga här innan jag chansar ;)

Ja jag har bbhugme från min förra graviditet för två år sedan. Har sovit med den varje natt sen dess haha, äääälskar den!!! Lite dyr men så värd det!
  • jaktenpaflow
    gammelpysen skrev 2018-11-07 20:53:55 följande:

Hej alla! Känner ni av växtvärk? Sticker lite och ömmar lite i nedre delen av magen. Intalar mig att det inte är någon fara så länge det inte gör ont. Vecka 15+2 idag och en hel månad till RUL...

Heej! Jag känner så och molande värk några gånger i veckan, har också bara tänkt att det är växtvärk:) Har även börjat känna lite som små sammandragningar och krampkänsla ibland. Lite obehagligt men säkert ingen fara:) När har du RUL?
  • jaktenpaflow
    Jahajaa skrev 2018-11-08 16:31:47 följande:

Var på RUL idag. Allt såg fint ut och där låg en liten tjej och hade det bra ;) Datumet stämde så beräknad BF är 10:e April

Vad härligt stort grattis till er!!!:)) känner du några rörelser?
  • jaktenpaflow
    gammelpysen skrev 2018-11-08 07:10:05 följande:

Inte förrän 10 december tyvärr. Rätt sent. Stort tack för svaret. Skönt att fler känner igen det

Så lite så:)
  • jaktenpaflow

Hellu vet inte om någon läser detta längre så jag vet att det finns en FB grupp. Jag kände stt det var för tidigt att gå med när den startades och ville gärna vänta till RUL. Någon som är kvar här som kan bjuda in till FB gruppen?:)

• jaktenpaflow

[quote=79297013][quote-nick]fixaochdona skrev 2018-12-18 18:24:43 följande:[/quote-nick]Finns det en FB grupp?[/

Jag tror det men den startades rätt tidigt så de flesta är nog bara där. Jag kände inte mig bekväm med att gå med innan RUL men nu är jag redo:))

Svar på tråden Vi som har bf April 2019