Inlägg från: gammelpysen |Visa alla inlägg
  • gammelpysen

Vi som har bf April 2019

Hoppar in här och hoppas att jag får stanna. Äntligen gravid efter 3 års försök, 2 år ivf, på 7e försöket gick det äntligen vägen. Med tanke på vår resa tar jag inget för givet. Ultraljud måndag.

Är orolig för symptom som kommer och går. Mådde rätt illa förra veckan men har inte känt något igår eller idag. Fler i samma sits????

• gammelpysen

Är i vecka 7+1.

Fick faktiskt komma på ultraljud idag och såg ett litet hjärta slå... så svaret på frågan är att så de kan komma och gå.

Kul att se dig här med. Har man haft så krokig väg som vi haft är det nog extra nervöst. Vi kan inte få barn utan hjälp, så skulle något hända är det privata försök för 40000 som gäller, om vi ens orkar med fler ivf. Vårt 6e försök blev ett tidigt missfall, började blöda innan testdag men testade positivt, förstod dock att det var rätt kört ändå.

Mina symptom i övrigt har varit ömma bröst, lätt illamående och trötthet. Ska strax stupa i säng redan...

Jättekul att följas åt här i alla fall. Håller alla tummar för dig i morgon men som sagt, det går nog bra för dig med

• gammelpysen

Hej alla! Hoppas någon vill hänga kvar här. Jag är i alla fall inte sugen på någon fbgrupp... kanske för gammal

8+5 idag och mår betydligt bättre än för en vecka sedan. Någon som känner igen sig?

• gammelpysen

Kul! Då blir vi ett gäng. Eftersom vi fick kämpa något extremt för denna bebis, 2 år och 7 Ivf, hänger jag även på gravid efter Ivf, men extra roligt att kunna ha några som ligger samtidigt i tiden.

Vi har bf 28 april. Eftersom det är just ivf är datumet spikat

För en vecka sedan sov jag bort hela lördagen. Idag har vi varit en runda på stan... fick se minipysen i måndags, allt såg bra ut. Har ni fått göra tidiga vul också?

• gammelpysen
    fixaochdona skrev 2018-09-22 15:23:12 följande:

Jag vill inte heller hänga på fb :)

Är i vecka 9 och mår dag för dag lite lite bättre. Från trötthet och illamående från h-lvetet kan jag nu känna att de flesta dagarna går att överleva haha!

Då är vi väldigt lika i både tid och symtom 8+5 idag.
  • gammelpysen

10+5. Tror att jag känner den lite nu. Har i alla fall fått mage fast har å andra sidan gått upp 4 kg sen minipysen blev till... är hungrig precis hela tiden och småäter en massa för att orka med jobbet. Men återigen, tar alla symptom. Efter 7 ivf är man inte kaxig.

Hur mår ni andra?

• gammelpysen

Vi har kub om en vecka. Ser allt bra ut då kommer vi att börja berätta. Kollegorna har redan börjat snegla en massa. Har gått 5 kg sen jag blev gravid så nog är det misstänkt...

• gammelpysen

Ni som gjort kub, hur har det gått? Har kub på måndag. Eftersom vi verkligen fått kämpa för det här är jag så nervös att de ska säga att det inte det bra ut..

Hur fort får man veta att det ser ok ut?

• gammelpysen

Ok, tack!! Datum har vi ju stensäkert eftersom det är ivf. Vill att dagarna ska gå fort nu...

• gammelpysen

Hej alla! Känner ni av växtvärk? Sticker lite och ömmar lite i nedre delen av magen. Intalar mig att det inte är någon fara så länge det inte gör ont. Vecka 15+2 idag och en hel månad till RUL...

• gammelpysen
    jaktenpaflow skrev 2018-11-07 22:34:58 följande:

Heej! Jag känner så och molande värk några gånger i veckan, har också bara tänkt att det är växtvärk:) Har även börjat känna lite som små sammandragningar och krampkänsla ibland. Lite obehagligt men säkert ingen fara:) När har du RUL?

Inte förrän 10 december tyvärr. Rätt sent. Stort tack för svaret. Skönt att fler känner igen det
Svar på tråden Vi som har bf April 2019