Vi som har bf April 2019
Hej hej, hoppar gärna in här! Är gravid i v 7 med syskon, har en tjej född 2016. Så himla spännande och hoppas bara att allt är bra med bönan! Försöker att inte oroa mig för MF och MA! Hur mår ni? Symptom?
Hej hej, hoppar gärna in här! Är gravid i v 7 med syskon, har en tjej född 2016. Så himla spännande och hoppas bara att allt är bra med bönan! Försöker att inte oroa mig för MF och MA! Hur mår ni? Symptom?
Ska ni göra några tidiga ultraljud? KUB? :)
Gjort ett tidigt ultraljud förra veckan, planerar att göra kub också
Gjort ett tidigt ultraljud förra veckan, planerar att göra kub också
Fullt förståeligt! Jag har nästan inte hunnit bli nervös under denna graviditet, så annorlunda till skillnad från första graviditeten... nu gjorde vi ett tidigt ultraljud för vi ville se att fostret levde samt om det var fler än ett så vi kunde berätta för nära och kära. Men det var verkligen speciellt nu med
Ja fy, det var också en anledning till att vi ville ha tidigt kub för det hände så mycket hemskheter runt omkring.
Jag ser jättemycket framemot det med! Jag fick dock reda på att min livmoder är bakåtliggande och då kan det innebära att magen kommer senare, så trist haha! Älskar gravidmagen
KUB, RUL och eventuellt ett tidigt UL för att bestämma graviditetslängd - får se vad de säger idag när jag ringer för inskrivning!
Jag har en treåring hemma sedan tidigare. Efter samtal med MVC igår bestämde de min graviditet till vecka 8 (7+4) och att inget UL för att bestämma längden behövs. Vi får väl sen på KUB om de prickade rätt men de lät ganska så trygga med det efter överläggning :)
Nää kub är inte gjort ännu och i förra grav gjordes den i vecka 12 tror jag...
Jo men det tycker jag, fick aldrig så stor mage upplevde jag men sen om man kollar på bilder så kanske man tänker om haha. Dock vet jag inte om just bakåtliggande livmoder plus moderkakan i framvägg gjorde så att jag knappt kände henne, det var riktigt jobbigt... men hon kom ut ganska liten också trots 10 dagar över tiden. Men det vart en del besök hos förlossningen för ultraljud då jag som sagt inte kände henne supermycket!
Ja verkligen! Apparna säger BF 17:e eller 18:e april beroende på app. Får se vad de säger på KUB. Och du + tre dagar då?