Inlägg från: soffipropp1987 |Visa alla inlägg
  • soffipropp1987

Vi som har bf April 2019

Halloj!

Vågar knappt hoppa in här då det är riktigt nytt för mig just nu. Plussade idag på bim+1 (äl+17)

Detta blir vårt andra barn och blivande storebror är nyss fyllda 4 år.

Det enda jag känner av just nu är lite ömmande bröst, svagt molande värk i magen. Gjorde ett test efter frukost idag, alltså inte morgonurin och plusset kom inom en minut. Blev helt skakis och nervös! Sambon kramade mig och sa att mitt hjärta bankade så hårt, ja man blir ju riktigt nervös.

Hopps hoppas nu innerligt att detta ska gå vägen och grattis till löa er andra, hopps vi kan följas åt på den här resan :)

• soffipropp1987
    Lindapåjakt skrev 2018-08-12 21:48:31 följande:

Har alla skrivit in sig?? Måste göra det i morgon!?

Nej, jag har inte gjort det. Känner att det inte är någon brådska :)
  • soffipropp1987

Har inte ringt kvinnokliniken än... Kanske borde göra det snart, man vet ju inte hur högt tryck och hur långa köer det är :) Vecka 6 (5+3) än så länge. Andra barnet också så har ju rätt bra koll på vad som händer :)

• soffipropp1987
    Sooli skrev 2018-08-14 14:21:17 följande:

Ring! Verkar vara högt tryck!

Ja jag får göra det :) Med tanke på de olika trådarna här på fl så verkar det vara många som blivit gravida i sommar.
  • soffipropp1987

Jobbar som vikarie lite strödagar nu när det är sommarlov. Skulle gå upp och göra frukost, men jag blev så illamående att jag behövde lägga mig på soffan en stund. Alla andra dagar har min sambo gått upp först och ställt fram allt och så har jag inte haft så bråttom. Hua, hoppas illamåendet inte varar för länge!

• soffipropp1987
    missgeting skrev 2018-08-16 16:32:57 följande:

Jag hoppas också att illamåendet ger med sig. Mitt illamående har varit på em och mitt i natten. Efter att ha sluppit illamående och molvärk i två dagar slog det till ordentligt igår. Skulle yoga igår em men det gick inte alls. Låg på soffan hela eftermiddagen och vilade. Vaknade sen upp kl 3 i natt av illamående och riktig värk i magen och kände bara ett stort obehag i hela kroppen. Trodde såklart jag skulle få missfall då katastroftankarna får sitt eget liv nattetid och kunde inte somna förrän kl 6. Sova en timme och sen till jobbet. Och hem lite tidigare från jobbet innan illamåendet blir för illa.

Jobbigt när det kommer på natten, det har jag som tur är sluppit. Man behöver ju sova mycket nu också och då är det hemskt när nattsömnen blir rubbad. Håller tummarna att illamående går över snart gör oss :)
  • soffipropp1987
    Thorax skrev 2018-08-17 18:19:47 följande:

Här kunde jag boka tid för Mvc genom 1177. Slapp jag ringa som jag avskyr :D rätt skönt att kunna se alla tider också.

Smart! Har tänkt att kolla upp om det gick att boka via ?mina vårdkontakter? hatar också att ringa dit. Haha vad ska man säga liksom? ?Hej jag är gravid? haha :)
  • soffipropp1987

Välkomnar v.7 med illamående som triggas av allt som inte är frukt. Kaffe har jag hållt mig till max 3 koppar om dagen men har inte ens kunnat känna doften av det. Så har idag istället legat med huvudvärk som triggat illamåendet och jag har knappt fått i mig någon mat. Sambon åkte o hämtade pizza o jag bad honom köpa med en Coca Cola hem. När jag fått i mig halva så är nästan huvudvärken borta och så också illamåendet... Koffeinbrist deluxe!! Får nog köpa hem ett gäng coca cola för att undvika fler såna här dagar. Håller tummarna för att illamåendet går över om ett tag, man är inte stor när man mår dåligt.

• soffipropp1987
    Jahajaa skrev 2018-08-18 19:32:35 följande:

Smart! :D Känner igen mig sjukt mycket, började dagen med att kräkas, sen inte varit direkt sugen på något mer än vattenmelon och spagetti med ketchup :p har också haft sjukt ont i huvudet idag, men inte sugen på kaffe,,. Ska också be sambon köpa med cola från affären! Tack för tipset :D

Jaa gör det! Klart att kroppen reagerar på något sätt när man helt plötsligt inte dricker kaffe. Usch kan knappt tänka ordet ens...
  • soffipropp1987
    julle92 skrev 2018-08-18 21:50:26 följande:

Så glad att jag fortfarande kan dricka kaffe, hoppas verkligen de håller i sig, annars får jag gå på colan som er. Men om jag fattat de rätt ska man inte dricka för mycket cola heller eftersom de är koffein i det med? 

Nej precis, 3 koppar kaffe a 1,5 dl om dagen. Jag går på ungefär samma mängd som max med cola också. Man ska ju inte överkonsumera :)
Svar på tråden Vi som har bf April 2019