Skrämde bort honom med min pms
Jag började prata med en kille på tinder i början av juni och vi började ses strax efter det. Vi klickade direkt och hade sex på tredje dejten. Vi pratade dagligen via sms/snapchat osv.
Jag lider av svår pms som inte är ?behandlad? och som ger mig svåra problem i vardagen. Detta visade sig såklart även denna månad, då jag i samband med mensen (5 veckor in i relationen) blev misstänksam,paranoid, ångestfylld och elak mot alla i min närhet. Även mot den här killen. Vi dejtar på distans (10 mil) och skriver därför mycket. På min värsts pmsdag missförstod jag en sak han skrev och överreagerade kraftigt. Efter utbrottet försökte jag förklara mig, men detta lyckades inte bra då min osäkerhet lyste igenom. Denna osäkerhet på hans känslor var då helt obefogad eftersom han ville ses mer och skrev varje dag. Osäkerheten berodde på pmsen.
Detta hände för några dagar sedan och sen dess har han backat undan, trots att jag förklarade mina problem med pms, som han inte verkar förstå.
Vi skrev lite som vanligt en dag, men det var väldigt stelt. Jag bad honom ringa mig för att reda ut saken och då skrev han ?ringer imorgon, är med vänner?. Dagen därpå skrev han ?ringer snart, ska bara göra xxx? flera gånger och på kvällen tappade jag tålamodet och ringde. Han svarade inte, men efter att jag skickat ett frågetecken skrev han ?vet inte vad jag ska säga ännu? och jag svarade ?fundera på det då. Jag har försökt förklara och bett om ursäkt?
Jag undrar nu om detta är helt kört? Har så mycket ångest över att mitt beteende under pms förstört en relation som jag tror på. Hur ska jag förhålla mig till honom nu? Vänta ut, eller kräva svar? Försöker han undvika konfrontationen eller behöver han utrymme?
Tycker inte hans beteende är okej heller. Han påstod att han är rak i kommunikationen och inte spelar spel. Jag förstår att mitt beteende skrämt honom, men detta är trots allt ett litet missförstånd som kan förklaras.
Han kanske bara inte är intresserad.. Varför kan han inte säga det?!