Bromstensgården - Helvetet på jorden
Har du erfarenheter av HVB/utredningshem och Bromstensgården i Spånga i synnerhet dela med dig av dina erfarenheter.
Jag har haft oturen att spendera en längre tid på detta fruktansvärda ställe, med en misär värre än du kan tänka dig och personal som gör allt för att göra din vistelse så hemsk det bara går.
Det ljuger i journaler, försöker att bli din "vän" för att lite senare köra så många knivar i ryggen på dig att du tappar räkningen.
Så här skriver en tidigare anställd
Jag trodde att mitt jobb gick ut på att hjälpa familjer som behövde hjälp i relationen till sina barn. Min chef tvingade mig att i de av mig förda journalanteckningarna över respektive familj varje dag skriva minst en negativ sak som familjen måste jobba på även om familjerna inte gör något fel.
Jag mådde illa över att se och få återberättat hur illa familjerna blev behandlade av några av de andra utredarna.
Vid ett tillfälle under en djupintervju med en förälder, där jag förde anteckningar, ställdes frågor av integritetskränkande karriär om personens sexliv, och utredaren gav sig inte förrän h*n hade fått ett tillfredsställande svar.
Jag sade upp mig efter en månad. Jag rekommenderar ingen att jobba här om man inte är i desperat behov av pengar.