• Ida3434

2:a kur letrozol bim Augusti

Vi kan följas åt. Börjar med dubbel dos på måndag ( dag 5-9 ). Det är fjärde kuren med dubbel dos ( blev gravid förra omgången men blev utomkvedshavandeskap ). Har provat enkel kur två gånger tidigare utan att få ägglossning men har fått det med dubbel dos + ovitrelle. 

• Ida3434
    vill2017 skrev 2018-07-24 14:24:45 följande:

Jag hänger på här! Är inne på min tredje kur Letrozol och denna månad tog jag första tabletten den 19/7. Blir ingen Ovitrelle denna gång eftersom kliniken är stängd. Får hålla koll på ÄL själv.

Har inte fått så många biverkningar förutom extra varm lite då och då.

Försöker hålla humöret uppe men nu när det gått snart 16 månader blir jag mer och mer ledsen. Ser gravida kvinnor överallt och min man förstår inte alls den känslan.

Beklagar. Vi har försökt i 7 år så det är knappt så man överlever. Vet du om du fått ägglossning på de tidigare kurerna?
  • Ida3434
    vill2017 skrev 2018-07-26 13:07:32 följande:

Vad kul att vi är några fler som kan dela erfarenheter med Letrozol!

Jag borde ha ägglossning på måndag men testar med clearblues stickor så att jag inte missar.

Så otroligt tråkigt med missfallet :( Men ändå positivt inför framtida omgångar att du ändå är lite mottaglig!

Då ligger vi nog ungefär lika i vår cykel :) Jag ska göra VUL på måndag för att kolla äggblåsorna så borde ha ägglossning i början av nästa vecka :)
  • Ida3434
    isabellajella skrev 2018-08-13 16:55:15 följande:

Jag är gravid!! men har varit inne och gjort två Hcg test och det är väldigt lågt och inte riktigt dubbleras som det ska. Så läkaren sa att det kunde vara ett missfall eller kanske ett utomkveds eller vad det heter, eller så är jag bara en som har otroligt lågt hcg, får veta mer på torsdag då jag ska in på ett nytt test! Dock kanske jag inte är så superposetiv, men man kan alltid hoppas! 

Hur högt är ditt hcg? Jag hade utomkveds efter min tredje kur Letrozol. Inget roligt att gå igenom. Är på min fjärde nu och har bim i helgen. 
  • Ida3434
    isabellajella skrev 2018-08-13 20:24:49 följande:

Jag hade 56HCG på bim eller bim-1 men dom var ändå rätt positiva så länge det skulle dubbleras men sen fick jag 87HcG två dagar efter :( så bara en ökning på 55% och dom vill se minst en ökning på 66%... Jag får hålla tummarna för att det är inte utomkveds.. har bara ägglossat från en sida de senaste 8 månaderna, så den sidan vill man ju inte bli av med!

Jag håller tummarna att det är en normal graviditet. Uppdaterar gärna när du får mer information. 

Har du några symtom? 

Min kropp tog hand om utomkvedet själv så jag slapp operation.

• Ida3434

Har bim på lördag och än så länge är testerna negativa. Ända sedan ägglossning har jag haft ont i magen men nu sista dagarna har det blivit värre.

Det kommer bara på kvällarna. På morgonen när jag vaknar känner jag ingenting. Det spänner, sticker och drar. Känns riktigt obehagligt och ibland blir jag orolig.

Någon som upplevt något liknande efter Letrozol och Ovitrelle? 

• Ida3434
    vill2017 skrev 2018-08-16 09:30:13 följande:
    Hej!

Jag har känt av stick och hugg och tillochmed lite ont i ljumskarna efter Letrozol och Ovitrelle, det har däremot inte känts så pass mycket att det gjort väldigt ont eller varit obehagligt. Det är säker olika från person till person. Jag besväras vanligtvis inte av varken mens eller ägglossning i någon större utsträckning.

Men vi hoppas istället att dina symtom är tecken på graviditet!! :)
    Tack så mycket för ditt svar. Fortfarande negativa test så tror inte det är en graviditet på gång. Har haft mycket komplikationer med letrozol och ovitrelle så är så orolig så fort jag får värk. 
Svar på tråden 2:a kur letrozol bim Augusti