• vill2017

2:a kur letrozol bim Augusti

Jag hänger på här! Är inne på min tredje kur Letrozol och denna månad tog jag första tabletten den 19/7. Blir ingen Ovitrelle denna gång eftersom kliniken är stängd. Får hålla koll på ÄL själv.

Har inte fått så många biverkningar förutom extra varm lite då och då.

Försöker hålla humöret uppe men nu när det gått snart 16 månader blir jag mer och mer ledsen. Ser gravida kvinnor överallt och min man förstår inte alls den känslan.

• vill2017
    Ida3434 skrev 2018-07-24 20:44:32 följande:
    Beklagar. Vi har försökt i 7 år så det är knappt så man överlever. Vet du om du fått ägglossning på de tidigare kurerna?
    Tack och jag säger detsamma till dig. Sju år är verkligen en lång tid. Men positivt ändå att det nästan gick för er förra gången! Jag håller tummarna för er denna månad!

Jag har inte tagit några blodprov för att säkerställa ägglossning men min mens har kommit på pricken 14 dagar efter så jag är ganska säker på att det blivit av.

Vi har gjort utredning och de kan inte hitta något som skulle göra det svårare för varken mig eller min man utan vi har bara otur varje månad tydligen. Det är så jobbigt att inte kunna hjälpa kroppen mer. Känner en sådan frustration, jag med mitt kontrollbehov, över att inte veta vad som går fel varje månad.  
  • vill2017

Vad kul att vi är några fler som kan dela erfarenheter med Letrozol!

Jag borde ha ägglossning på måndag men testar med clearblues stickor så att jag inte missar.

Så otroligt tråkigt med missfallet :( Men ändå positivt inför framtida omgångar att du ändå är lite mottaglig!

• vill2017
    Dizi22 skrev 2018-08-13 07:35:51 följande:

Tyvärr så fick jag min mens idag men jag hade inte hoppat för mycket heller eftersom min man åkte bort nästan alla ägglössnings dagar.

Jag ska inte ta medicinen den månad iaf eftersom min läkare bokar inte nåt VUL för mig o jag vill det så jag ska prata med honom först.

Är någon som lyckades här?

Vad tråkigt! :(

Jag har inte fått min mens ännu men den borde komma i morgon eller på tisdag.. Fick ett svagt streck på stickan i fredags och blev så överlycklig men eftersom det både visade blankt i lördags och söndags måste det varit ett spökstreck.. Min man såg det också så jag är inte galen. Hade inte ens hopp nog att ta ett test i morse.

Min man åker bort min nästa ägglossning också.. Vi har bråkat mycket om det. Nu är det förmodligen IVF som väntar och vi har möte inbokat den 27/8.
  • vill2017
    Ida3434 skrev 2018-08-15 21:15:28 följande:

Har bim på lördag och än så länge är testerna negativa. Ända sedan ägglossning har jag haft ont i magen men nu sista dagarna har det blivit värre.

Det kommer bara på kvällarna. På morgonen när jag vaknar känner jag ingenting. Det spänner, sticker och drar. Känns riktigt obehagligt och ibland blir jag orolig.

Någon som upplevt något liknande efter Letrozol och Ovitrelle? 

Hej!

Jag har känt av stick och hugg och tillochmed lite ont i ljumskarna efter Letrozol och Ovitrelle, det har däremot inte känts så pass mycket att det gjort väldigt ont eller varit obehagligt. Det är säker olika från person till person. Jag besväras vanligtvis inte av varken mens eller ägglossning i någon större utsträckning.

Men vi hoppas istället att dina symtom är tecken på graviditet!! :)
  • vill2017
    Ida3434 skrev 2018-08-16 17:35:52 följande:
    Tack så mycket för ditt svar. Fortfarande negativa test så tror inte det är en graviditet på gång. Har haft mycket komplikationer med letrozol och ovitrelle så är så orolig så fort jag får värk. 
    Så jobbigt för dig! Finns det någon som du kan ringa upp för att prata om dina besvär? Står det något om dina biverkningar i bipacksedeln till Ovitrelle?

Jag fick min mens igår så det blev inget för mig heller denna månad. Nästa månad gör vi uppehåll från behandling eftersom min man inte kommer att vara hemma under ägglossning.

Har bett Sophiahemmet ringa upp idag för ett litet prat om vad nästa steg borde vara. Vi skulle bara pröva Letrozol i tre månader och detta var den tredje.
Svar på tråden 2:a kur letrozol bim Augusti