Inlägg från: Fotboll33 |Visa alla inlägg
  • Fotboll33

Förlorad sgi

Sitter här helt knäckt. Var hemma med min dotter till tre veckor innan hon skulle fylla ett då jag började jobba, vilket var ett stort misstag.

Innan vår dotter kom bodde vi i sthlm, när vi upptäckte att vi var gravida bestämde vi oss för att flytta till en småstad för att ha råd med hus osv. Jag jobbar som lärare och när jag började leta jobb igen för att komma igång efter mammaledigheten var det tydligt att jag var tvungen att börja jobba vid terminsstart och med 6000:- mindre i månaden. Inte så mycket till val och jag tackade ja. Nu ett halvår senare ringer de från försäkringskassan och berättar att jag tappar min gamla lön då jag började jobba heltid innan min dotter fyllt ett. Vi är nu gravida igen men kommer alltså få gå på min nya lön. Kommer förlora drygt 100:-/dag jag är hemma vilket blir många tusenlappar. Enligt försäkringskassan hade det räckt att jag jobbat 90% under dessa tre veckor så hade allt varit lugnt. Det handlar alltså om att jag jobbat knappt 15h för mycket, två arbetsdagar och nu kommer jag förlora runt 30-40000:- Vad gör jag nu? Finns det inga undantag?

• Svar på tråden Förlorad sgi
  • Fotboll33

Ser att det ser rörigt ut nu i efterhand. Jag trodde att det var som trebarnsmamman skriver att man har samma föräldrapenning med andra barnet om man får barn inom 1 år och 9 månader men hon på försäkringskassan menar att jag förlorar min då jag började jobba heltid innan min dotter fyllde ett och då räknas den om direkt. Läst runt lite och man verkar ju få olika bud men min handläggare är stenhård på detta.

Svar på tråden Förlorad sgi