Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Borde man avliva (vissa) döende patienter??? Precis somman gör med husdjur?

Anonym (Caroline) skrev 2018-07-17 06:53:34 följande:
    Uppenbarligen skrivet av någon som aldrig jobbat inom vården. Jobbar med palliativ vård och förutom att inlägget ovan ungefär reflekterar nazisternas tankar på 30- och 40-talen så har du ingen aning om vad det innebär att föda en annan människa. Det finns en miljon frågor som behöver utredas för att man ska kunna införa s.k dödshjälp, både etiska och praktiska. T ex vilka läkemedel ska man använda? De som används i USA? Bra idé, förutom att flera patienter legat och plågats i flera dagar när medicinerna inte verkar och fått fruktansvärda plågor. Man har extremt lite kunskap och kontroll över vad som sker.

En debatt om aktiv dödshjälp i Sverige behövs men tyvärr är det såna här inlägg som tystar debatten eftersom de är så fruktansvärt okunniga.

Vem har plågats och när?

Låter som du tar upp de avrättningarna man fått göra utan rätta mediciner, då företagen som säljer detta vägrar delta i avrättningarna.
    De rätta medicinerna dödar rätt snabbt, och de som man testade dödade inte alls fattade jag det som.

Sen har man verka glömt en, patienten vill själv inte dö i en del fall.
    Men om man ska ge dödshjälp, så bör detta vara beskrivet i dokument och registrerade på nått sätt.
    Så behöver ingen ta ett beslut åt någon annan, och har man glömt/struntat i detta, ja då är det som det är.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Summer-Fey) skrev 2018-07-18 16:21:30 följande:
    NI SOM SÄGER ATT MAN SKA VÄLJA SJÄLV:Död

Jag vill förtydliga att hela poängen är att grönsaken i fråga inte ska få bestämma själv, utan att man från sjukvårdens sida väljer att avliva/ta bort personen. Jag vet att det låter hårt, men i ärlighetens namn.. I vilka andra fall skulle vi låta en grönsak bestämma något? Låter ni exempelvis en avokado diktera era villkor?  
    Ska detta vara en provokation, undrar då det ser ut som detta och inget annat.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Summer-Fey) skrev 2018-07-18 16:41:25 följande:
    Intressant.
    Frågan är ju hur man ska definiera grönsken. Man borde ju ha förbestämda kriterier som man går efter. Jag tycker att vi ska vara lite hårdare än vad som gäller idag. Vi måste utgå från ekonomin. Det är inte rätt att spendera tusentals kr på en grönsak varje dag, samtidigt som andra inte får den vård dem behöver pga ekonomiska skäl.   
    Vi bör kraftigt sänka tröskeln för vad som är en grönsak.
    Jag anser du är en grönska, och vad ska jag göra nu anser du?....
    hur många meter var det?
  • klyban
    Pentra skrev 2018-07-18 16:56:48 följande:

En människa får inte döda sig själv eller någon annan människa som är född till livet. ... /Pentra

Skitsnack, om man inte äger sin egen kropp och får göra vad man vill med den(utan skada andra).
    Så lever man inte i en riktig demokrati ens.
    Och ta livet av sig får man eller försöka.

Men liv till varje pris, är inte det rätt tokigt även när du tänker efter?
    Och speciellt efter en persons egna önskan, så ska du trumfa detta genom säga liv till varje pris.
    De som inte kan verbalt eller på annat sätt uttrycka sig att man vill avsluta livet, så msåte man gå på att den personen ska leva.

hur många meter var det?
Svar på tråden Borde man avliva (vissa) döende patienter??? Precis somman gör med husdjur?