Inlägg från: Anonym (Mhm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mhm)

Borde man avliva (vissa) döende patienter??? Precis somman gör med husdjur?

Personligen planerar jag att avsluta livet själva den dagen då jag känner att kroppen eller hjärnan håller på att fallera, alternativt att min pension blir så dålig att jag inte kan leva ett värdigt liv.

Det blir svårare att låta andra välja åt mig, men hade jag varit oförmögen att ta livet av mig hade jag ju önskat att andra kunde ordna det. Blir ju också svårt att skriva något sorts kontrakt för det finns ju alltid de som ångrar sig.

• Anonym (Mhm)
    Pentra skrev 2018-07-18 16:47:48 följande:

Det ENDA som en människa inte har rätt att bestämma över är när ens eget eller någon annans liv är över. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Menar du att man inte får bestämma själv om man ska fortsätta leva eller inte? Eller missförstår jag?
  • Anonym (Mhm)
    Pentra skrev 2018-07-18 16:56:48 följande:

En människa får inte döda sig själv eller någon annan människa som är född till livet. ... /Pentra
    Får för vem? Det är ganska svårt att straffa någon som är död. Sen kan jag se problemet med att döda någon annan, men sitt eget liv gör man som man vill med, ingen ska bli tvingad att leva om denne verkligen inte vill.
Svar på tråden Borde man avliva (vissa) döende patienter??? Precis somman gör med husdjur?